تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اردیبهشت 1394
پشت سرگذاشتن تست های ایمنی به وسیله سلول های بنیادی در درمان نابینایی

  پشت سرگذاشتن تست های ایمنی به وسیله سلول های بنیادی در درمان نابینایی

یک کمپانی که بیش 20 سال سعی در ایجاد درمان برای نابینایی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی داشته است نتایج قابل قبولی را از تست های کوچک و مقدماتی این سلول ها در نابینایی پیش رونده ارائه داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازwww.nature.com،  اگر این مطالعه بتواند با استفاده از مطالعت بزرگ تر پیش برود و موثر بودن آن اثبات شود، اولین درمان ناشی از سلول های بنیادی جنینی خواهد بود که مرحله تجاری رسیده است. این مطالعه که نتایج آن 30آوریل  منتشر شد نشان می دهد که تزریق سلول های شبکیه مشتق از سلول های بنیادی که روی چهار بیمار صورت گرفت، برای افرادی که از دژنراسیون ماکولا رنج می برند، بی خطر است. این مطالعه به دنبال مطالعه مشابهی صورت گرفت که در اکتبر گذشته روی 18 بیمار صورت گرفته بود. در این مطالعه اخیر سه تن از بیماران توانستند در مقایسه با گروه کنترل 9 تا 19 حرف بیشتر از حوزه دید اولیه شان را بعد از یک سال بخوانند و دو نفر از این سه نفر نیز توانستند اثاری از بینایی را در چشم تیمار نشده شان نشان دهند. این محققین می گویند جامعه آماری استفاده شده در این مطالعه کوچک بوده است و قابل تعمیم به کل بیماران نیست و نیاز به درمان های بزرگ تر و مکمل است. در این مطالعه محققین سلول های بنیادی جنینی را به سلول های اپی تلیوم رنگدانه دار شبکیه تمایز دادند. در بیماری دژنراسیون ماکولا این لایه رفته رفته از بین می رود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 26 مرداد,1394

پزشک مشاور

شیدا@: <br />باسلام <br />تزریقات سلولی که درحال حاضر انجام می شود برای درمان آسیب های ناشی ازبخش رنگدانه ای شبکیه است وبرای درمان عصب آسیب دیده مرکزی فعلا طرحی دردست بررسی نیست چون ترمیم عصب اسیب دیده به ندرت انجام می شود .

یکشنبه, 25 مرداد,1394

شیدا

سلام.خواهرم بر اثر سقوط از بلندی بیست روز در کما بود.بعد به هوش اومدن دچار اتروپی یا خشکی عصب شده و الان هیچ نوری نمی بینه.ایا سلول های بنیادین راه درمانی برای این مشکل دارد؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه