تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1390
FDA محصول بدست آمده ازسلول های بنیادی بند ناف را تایید کرد

  FDA محصول بدست آمده ازسلول های بنیادی بند ناف را تایید کرد

سازمان غذا وداروی ایالات متحده این هفته برای اولین بار یکی از محصولات ساخته شده از سلول های بنیادی خون بند ناف انسان را تایید کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  allheadlinenews، خون بند ناف یکی از سه منبع سلول های بنیادی است. سازمان غذا وداروی ایالات متحده این هفته برای اولین بار یکی از محصولات ساخته شده از سلول های بنیادی خون بند ناف انسان را تایید کرد. این محصول که Hemacord نام دارد توسط مرکز خون نیویورک ، برای استفاده در پیوند سلول بنیادی خونساز در بیماران مبتلا به اختلالات خونی ساخته شده است.

 با توجه به بیانیه FDA ، پیوند خون بند ناف برای درمان بیماران مبتلا به سرطان های خونی خاص و برخی ازاختلالات وراثتی متابولیکی سیستم ایمنی استفاده شده است.

خون بند ناف یکی از سه منبع سلول های خونساز (HPCs) مورد استفاده در پیوند سلول های بنیادی است. منابع دیگر، مغز استخوان و خون محیطی است.

 FDA همچنین در بیانیه ای گفت: هنگامی که این سلول های  HPCs به بیماران تزریق می شوند به مغز استخوان مهاجرت کرده ، در آنجا تقسیم شده وبالغ می شوند. زمانی که این سلول های بالغ به داخل جریان خون حرکت می کنند، آنها می توانند تمام یا بخشی ازتعداد وعملکرد سلول های خونی از جمله عملکرد سیستم ایمنی بدن رابازگردانند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه