تاریخ انتشار: یکشنبه 27 اردیبهشت 1394
همايش ملي تازه هاي سلولي و مولکولي بيماريهاي غير واگير در بابل

  همايش ملي تازه هاي سلولي و مولکولي بيماريهاي غير واگير در بابل

سومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی بیماریهای غیر واگیر با حضور بیش از 90 پزشک متخصص کشور در بابل برگزار شد .
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از واحد مرکزی خبر، قائم مقام معاون پژوهشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این همایش با اشاره به توسعه تحقیقات سلولی و مولکولی کشور در بخش پزشکی ، کسب رتبه چهارم ایران در زمینه سلول های بنیادین جهان را از دستاوردهای آن برشمرد .

آخوندزاده با بیان اینکه گسترش بیماریهای غیر واگیر مثل دیابت ، قلب و عروق و .... از مشکلات امروز کشورهای درحال توسعه همچون ایران است افزود :سرمایه گذاری بیشتر در این خصوص منافع مالی بی شماری برای کشور خواهد داشت از اینروز اصلاح سبک زندگی از مهمترین عوامل کاهش این بیماریهاست .
وی روش تحقیقاتی سلولی مولکولی را در درمان سریعتر بیماریها موثر خواند و افزود : بسیاری از مراکز درمانی کشور در این زمینه فعال است .
آخوند زاده با اشاره به اختصاص یک صدم درصد بودجه وزارت بهداشت به تحقیقات تصریح کرد : هیأت امنای دانشگاههای علوم پزشکی باید برابر دستور ابلاغی سه درصد اعتبارات مالی را صرف تحقیقات کنند .
رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی کشور در پرتو تحقیقات مولکولی و سلولی مرتفع شده است افزود :با این روش نه تنها از بروز بیماریها پیشگیری بلکه دستاوردهای خوبی هم در حوزه درمان کسب می کنیم .
مصطفی قانعی علوم پایه بالینی را مهمترین روش حل مشکلات حوزه پزشکی خواند و با اشاره به موفقیت کشور در عرصه درمان بیماریهای شیمیایی تصریح کرد : امروزه بیماریهای قلب و عروق ، سرطان و تصادف علت نخست مرگ و میر در کشور است .
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه