تاریخ انتشار: شنبه 02 خرداد 1394
کنگره بین المللی سلول های بنیادی در مشهد برگزار شد

  کنگره بین المللی سلول های بنیادی در مشهد برگزار شد

کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور متخصصان داخلی و خارجی از 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه در مشهد برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان در این کنگره تازه ترین یافته های علم سلول های بنیادی با حضور افزون بر 800 نفر از متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای فرانسه، المان، استرالیا و هلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مراسم اختتامیه کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر 'امیرعلی حمیدیه' دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور برگزار شد.

رییس دومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این مراسم گفت: در طول سه روز برگزاری کنگره، حدود 50 سخنرانی توسط استادان متخصص در علم سلول های بنیادی از داخل و خارج کشور و 280 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

دکتر علی شمسیان افزود: کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماریهای مختلف نظیر ام.اس، ضایعات قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی، بیماریهای کلیوی و بیماریهای پوستی مهم ترین محور مباحث کنگره مزبور می باشد.

وی در ادامه گفت: در طول برپایی کنگره هشت کارگاه آموزشی پیرامون سلول های بنیادی و سه میزگرد با عناوین کاربرد سلول های بنیادی در ایران، تجاری سازی دستاورد های طرح های تحقیقاتی سلول های بنیادی در ایران و مقررات و چارچوب اخلاق پزشکی سلول درمانی برگزار شد.

قطعنامه پایانی کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی توسط دکتر مریم متین مقدم دبیر علمی این کنگره قرائت شد.

 

در بخشی از این قطعنامه آمده است: پیشرفت های خیره کننده در حوزه سلول های بنیادی به عنوان یکی از افتخارات ملی و سرمایه ای ارزشمند به شمار می رود و این دستاوردها در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

در بندهایی از این قطعنامه مواردی مانند تعیین چشم انداز و نقشه راه برای استفاده صحیح از سلول های بنیادی در تحقیقات پایه و بالینی، سیاست گذاری صحیح برای تجاری سازی محصولات مرتبط با فناوری های سلول های بنیادی، حمایت از تاسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده های استفاده از سلول های بنیادی در بخش های مختلف و لزوم پیگیری پوشش بیمه ای درمان های مبتنی بر سلول درمانی مورد تاکید قرار گرفته است.

در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از صاحبان مقالات برگزیده تقدیر شد.

'بنفشه دولتیار' از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، 'سیدهاشم دریا باری' از دانشگاه شهید بهشتی تهران، 'زهرا سلیمانی' از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 'وحید بیاتی' از دانشگاه جندی شاپور اهواز و 'اطهرالسادات جوانمرد' از دانشگاه فردوسی به عنوان نفرات برتر این کنگره در بخش مقالات معرفی شدند.

دومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه رویان و با همکاری قریب به 30 نهاد دولتی و خصوصی دیگر در طول روزهای 30 اردیبهشت ماه تا یکم خرداد ماه امسال در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سلول های بنیادی، یاخته هایی با توانایی تقسیم بسیار هستند که از آنها می توان در تولید یاخته ها و بافت های مختلف استفاده کرد.

یاخته های بنیادی برای درمان بیماری ها و ترمیم و نوسازی بافت ها کاربرد دارند.

منابع اصلی یاخته های بنیادی شامل مغز استخوان، بند ناف، پالپ دندان، بعضی بافت های چربی و جفت می باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه