تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 خرداد 1394
6500 نمونه از خراسان به بانک خون بندناف رویان ارسال شده است

  6500 نمونه از خراسان به بانک خون بندناف رویان ارسال شده است

مدیر بانک بند خون رویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: تاکنون شش هزار و 500 نمونه خون بند ناف از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان در تهران ارسال شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر راحله میری افزود: خون بندناف یکی از منابع استخراج سلولهای بنیادی است و بدین طریق نمونه های خون بندناف متقاضی پس از زایمان جمع آوری شده و به پژوهشگاه رویان در تهران ارسال می شود.

وی گفت: خون بندناف با حفظ هویت خانواده متقاضی برای آنان در بانک خون خصوصی ذخیره سازی می شود تا در صورت نیاز برای اعضای خانواده و یا فرد دیگری که به لحاظ ژنتیکی با نمونه سازگاری دارد استفاده شود.

مدیر بانک بند خون رویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی افزود: بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از سال 1384 فعالیت خود را با هدف ارتقا سطح جامعه و کمک به بیماران صعب العلاج با ایجاد دفتر مرکزی در مشهد آغاز کرده است.

وی با اشاره به فرآیند جمع آوری نمونه های بندناف گفت: پس از مشاوره های انجام شده و انجام آزمایشهای مربوطه در دوران بارداری با متقاضی قرارداد منعقد می شود.

به گزارش ایرنا میری ادامه داد: مبلغ اولیه قرارداد عضویت 18 میلیون و 150 هزار ریال است و سالانه باید خانواده ها مبلغ 10 میلیون ریال بابت حق شارژ آن بپردازند.

وی مبلغ قرارداد برای متقاضیان با تعیین شاخصهای کورموزمی یا اچ.ال.ای را نیز 22 میلیون ریال عنوان کرد.

مدیر بانک بند خون رویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: تحقیقات نشان داده استفاده از سلولهای بنیادی و نگهداری آن محدودیت زمانی ندارد در حالی که در گذشته این زمان 20 سال تعیین شده بود.

وی نگهداری خون بندناف سلولهای بنیادی را پشتوانه ای برای سلامت خانواده ها ذکر و بیان کرد: با توجه به افزایش خطرپذیری بیماریها تاکنون استقبال خوبی برای عضویت در بانک خون رویان شده است.

سلولهای بنیادی یاخته هایی با توانایی تقسیم بسیار هستند که از آنها می توان در تولید یاخته ها و بافتهای مختلف استفاده کرد. 

یاخته های بنیادی برای درمان بیماریها، ترمیم و نوسازی بافتها کاربرد دارند. 

منابع اصلی یاخته های بنیادی شامل مغز استخوان، بندناف، پالپ دندان، بعضی بافتهای چربی و جفت است. 

پژوهشگاه رویان در سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوجهای نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری تاسیس شد. پژوهشگاه رویان در سالهای 1377 و 1387 به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت کرد و آبان ماه 1388 شورای گسترش وزارت علوم نیز با ارتقا آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

این پژوهشگاه فعالیتهای پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب سه پژوهشکده و دو مرکز خدمات تخصصی شامل مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می دهد.

پژوهشگاه رویان در زمینه خدمات درمان ناباروری، سلولهای بنیادی و زیست فناوری تاکنون موفقیتهای زیادی را به نام خود ثبت کرده است.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه