تاریخ انتشار: شنبه 21 آبان 1390
درمان جدید کودکان مبتلا به اوتیسم

  درمان جدید کودکان مبتلا به اوتیسم

درمان جدید (AMMT) نشان داد که اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم که به طور معمول با ارتباطات و همچنین تعاملات اجتماعی مبارزه می کنند به موسیقی پاسخ مثبت می دهند.

امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، محققان مرکز پزشکی  BIDMC نشان دادند که درمان های جدید می تواند به پیشرفت های گویایی کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند.

درمان جدید (AMMT) نشان داد که اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم که به طور معمول با ارتباطات و همچنین تعاملات اجتماعی مبارزه می کنند به موسیقی پاسخ مثبت می دهند.
این یافته ها درمجله PLoS One گزارش شده است.

دکتر Catherine Wan نویسنده اول این مطالعه توضیح می دهد که کمبود ارتباطات یکی از علائم اصلی اوتیسم  است. تخمین زده می شود که 25 درصد تمام کودکان مبتلا به اوتیسم غیر گفتاری هستند ، اما جای تعجب بسیار است که درمان عاقلانه ای که بتواند به طورمستقیم به گفتاراین کودکان کمک کند زیاد نیست.

اوتیسم حدود یک ازهر 110 کودک ویک از هر70 پسررا تحت تاثیر قرارمی دهد.

درمان AMMT از ترکیبی از آواز (زیر و بمی صدا) و فعالیت های حرکتی برای تقویت شبکه ای از مناطق مغزی که تصور می شود در کودکان مبتلا به اوتیسم غیر طبیعی است استفاده می کند. پس از هشت هفته درمان با AMMT (پنج روز در هفته) ، شش کودک  در محدوده سنی شش تا نه سال که قبلا به طور کامل بدون گفتار بودند قادربه بیان کلمات و عبارات تقریبا کاملی بودند.

این کودکان همچنین می توانند تولید گفتار خود را به واژه هایی که در طول درمان تمرین نشده بودند تعمیم دهند.

بهبود قابل توجهی درگفتاردراوایل دو هفته درمان مشاهده شد. از همه مهمتر، این بهبودها تا دو ماه پس ازپایان جلسه درمان به طول انجامید.

او افزود: برنامه آینده  ما مقایسه اثر AMMT با گروه کنترل است. برای این کودکان غیر گفتاری گفتن اولین کلمات به خصوص برای پدر و مادرشان بسیار لذت بخش است  و نشان دهنده یک قدم مهم به جلو در پیشرفت گفتاریشان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 15 دی,1390

alizade

ممنونم مطلب با ارزشی است در صورت اطلاعات بیش تر یا دسترسی به منبع خبر ممنون می شوم مرا مطلع کنید .

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه