تاریخ انتشار: یکشنبه 26 شهریور 1391
 درمان صدمات طناب نخاعی به کمک ژل جدید سلول های بنیادی

  درمان صدمات طناب نخاعی به کمک ژل جدید سلول های بنیادی

محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو با استفاده از ژل جدید سلول های بنیادی، قادربه بازسازی درجه شگفت انگیزی ازرشد آکسون درمحل آسیب شدید طناب نخاعی درموش صحرایی شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از india.com،  تحقیقات آنها نشان داد که نورون های عصبی در مراحل اولیه دارای توانایی زنده ماندن و گسترش آکسون ها برای تشکیل نوع جدید وعملکردی نورون های عصبی در سراسر محل جراحت در سیستم عصبی مرکزی (CNS) افراد بالغ هستند.
این مطالعه همچنین نشان داد که حداقل برخی از انواع آکسون های CNS بزرگسالان توانایی غلبه بر محیط رشد مهاری برای رشد به مسافت های طولانی تر را دارند.
این دانشمندان، سلول های بنیادی عصبی را در یک ماتریکس فیبرینی (یک پروتئین کلیدی برای لخته شدن خون که در حال حاضر در مراحل نورونی استفاده می شود) قرار داده و با فاکتورهای رشد مخلوط کرده و به صورت ژل درآوردند. این ژل سپس برای استفاده درمحل جراحت موش کاملا قطع نخاع شده بکار رفت.
دکتر Mark Tuszynski  رهبراین مطالعه گفت: "با استفاده ازاین روش، پس از شش هفته، تعداد آکسون های ظاهر شده درمحل جراحت بیش از 200 برابر قبل بود.
او توضیح داد:  این آکسون ها همچنین رشد 10 برابری در طول نسبت به آکسون های مطالعات قبلی داشته ومهمتر اینکه بازسازی این آکسون ها منجر به بهبود قابل توجهی درعملکرد آنها شد.
علاوه براین، سلول های بالغ در بالاتر از محل جراحت به سلولهای بنیادی عصبی بازسازی شده که تایید کننده ایجاد یک مدارنورونی جدید است که می تواند از نظر الکتریکی سنجیده شود.
Tuszynski گفت: "با تحریک نخاع  درچهار قطعه بالای محل آسیب و ضبط این تحریک الکتریکی سه قطعه زیرآن، مسیرهای های جدیدی در سراسر جایگاه انتقال شناسایی شد.
برای تایید مکانیزم تحت این بهبود که سبب تشکیل مسیرهای جدید شد، پس از بهبود موش های صحرایی ، نخاع آنها درمحل بالاتر از پیوند دوباره قطع شد. موش صحرایی عملکرد حرکتی خود را از دست داد که این تایید کننده تشکیل مسیرهای جدید در محل آسیب است.
Tuszynski افزود: "ما نتایج دقیقی را با استفاده از سلول های انسانی همانند سلول های موشی به دست آوردیم.
دراین مطالعه از پروتئین های فلورسنت سبز (GFP)، تکنیکی که پیش از این هرگز برای پیگیری رشد سلول های بنیادی عصبی استفاده نشده بود، استفاده شد.
به گفته محققان، این مطالعه روشن می سازد که نورون های عصبی اولیه می توانند بر مهار کننده های موجود در سیستم عصبی بالغ که به طور معمول سبب حفظ سیستم عصبی مرکزی و جلوگیری ازانحراف رشد سلول ها در CNS بزرگسالان می شود، غلبه کنند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 28 شهریور,1391

tayebe

khoshhalam kardi mer30!!!!

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه