تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 شهریور 1391
سلول های بنیادی پالپ دندان ، یک دوره جدید درمهندسی بافت

  سلول های بنیادی پالپ دندان ، یک دوره جدید درمهندسی بافت

دندان شل یک کودک، دندان عقل جداشده ویا دندان بالغ وپالپ دندان می تواند منبعی از سلول های بنیادی باشد که به طور بالقوه می تواند در سلول درمانی استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از PRWeb، شرکت بین المللی GeneCell ، ارائه دهنده خدمات پردازش و ذخیره خون بند ناف، امروز اعلام کرد که این شرکت ارائه دهنده فن آوری جدید جمع آوری و ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندان، نوعی از سلول های بنیادی بالغ چند توان موجود در حفره پالپ دندان، که دارای پتانسیل زیادی برای درمان بسیاری از بیماری ها است، می باشد. دکتر Todd R. Flower مدیر GeneCell  گفت: GeneCell تنها آزمایشگاه پردازش کننده و ذخیره سازی سلول های بنیادی برای ارائه این فن آوری در طب ترمیمی در میامی است.
Charis Ober، بنیانگذار ذخیره خون بند ناف، با بیش از 25 سال تجربه در صنایع دارویی و بیوتکنولوژی در مورد مزایای بانک خون بند ناف گفت: خون بند ناف، منبع ثابت شده ای ازسلول های بنیادی است که در حال حاضر برای درمان حدود 80 بیماری مختلف استفاده می شود و یکی از اولین منابع سلول های بنیادی است که به صورت بانک ذخیره شده و نیاز به ذخیره سلول های بنیادی را ثابت کرده است. بانک خون بند ناف به عنوان الگویی برای ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندان است که با پیشرفت های اخیر در فن آوری سلول های بنیادی، سلول های بنیادی پالپ دندان به عنوان منبع موثری در عرصه درمان با سلول های بنیادی بزرگسالان تبدیل خواهد شد.
مدیر GeneCellگفت:  دندان شل یک کودک، دندان عقل جداشده ویا دندان بالغ وپالپ دندان می تواند منبعی از سلول های بنیادی باشد که به طور بالقوه می تواند در سلول درمانی استفاده می شود. با بیش از یک دهه تجربه در صنعت سلول های بنیادی، در حال حاضر ما آماده برای کمک به دندانپزشکان در آموزش خانواده ها در ایالات متحده آمریکا و تصمیم گیری آگاهانه درمورد چگونگی حفظ سلول های بنیادی خود برای دراز مدت هستیم."
سلول های بنیادی پالپ دندان دارای توانایی بالقوه در بازسازی بافت ها و اندام های آسیب دیده بدن با تحریک اندام ها به ترمیم خود می باشند. این سلول ها ممکن است یکی از امیدوار کننده ترین سلول ها برای روش های سلول درمانی در آینده باشد. در گذشته، دندان کشیده شده و بافت آن به عنوان یک زباله پزشکی دور انداخته می شد. در حال حاضر مشتریان می توانند این سلول ها را ذخیره کنند به این ترتیب در صورت لزوم در آینده در دسترس خواهد بود.
سلول های بنیادی پالپ دندان موجود درحفره پالپ دندان، یک کشف جدید در عرصه سلول های بنیادی است، این سلولها توانایی تمایزبه انواع سلول های متعدد از جمله استخوان، عضله، عصب، غضروف و چربی را دارند.  دکتر Todd گفت: از آنجا که این سلول ها قابلیت تمایز به طیف وسیعی از انواع بافت ها را دارند می توانند راهگشای درمان طیف وسیعی از بیماری های مختلف از جمله حمله قلبی، ترمیم استخوان، اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و دیگرکاربردهای طب ترمیمی باشند.
 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 08 مهر,1391

لیلا عرب

با سلام.در این زمینه اطلاعتی در دست نداریم.شما می توانید از طریق تماس با مراکز تحقیقات دهان و دندان دانشگاه تهران یا شهید بهشتی در این زمینه مطلع شوید.

دوشنبه, 03 مهر,1391

بیتا توکل

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدانم که در ایران نیز جمع اوری دندانهای شیری را انجام میدهند و اینکه چه شرایطی باید برای حفظ و نگهداری ان انجام بدهیم

پنجشنبه, 30 شهریور,1391

hamid zarandouz

با سپاس فراوان وبامید درمان تمامی بیماران صعب العلاج و لاعلاج بفضل الهی توسط سلولهای پر توان القایی

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه