تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 آبان 1390
نوعی درمان جدید برای افزایش قدرت عضلانی انسان

  نوعی درمان جدید برای افزایش قدرت عضلانی انسان

با عمل برروی گیرنده (NCoR1) ، دانشمندان توانستند رونویسی از ژن های خاص را تعدیل کرده و یک سویه از موش توانا با  قدرت عضلانی قویتر ایجاد کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Genetics & Stem Cells News ، یک مطالعه جدید نشان داده است درمان هایی که می توانند قدرت عضلانی انسان را افزایش دهند به زودی ممکن است در دسترس قرار گیرند.

گروهی ازپژوهشگران EPFL ، دانشگاه Lausanne و موسسه Salk از طریق کاهش عملکرد یک مهارکننده طبیعی، موش های ماراتن  فوق العاده قوی ایجاد کرده ونشان دادند که امکان درمان انحطاط عضلانی مربوط به سن و یا ژنتیکی امکانپذیر است.

این تیم به رهبری پروفسور  Johan Auwerx نشان دادند که مهار کننده های کوچک ممکن است مسئول میزان قوت و قدرت عضلات ما باشند.
با عمل برروی گیرنده (NCoR1) ، دانشمندان توانستند رونویسی از ژن های خاص را تعدیل کرده و یک سویه از موش توانا با عضلات دو برابر قوی ایجاد کنند.
این موش جهش یافته به موش ماراتن واقعی تبدیل شد و توانست تقریبا دو برابر فاصله دویده شده توسط موش هایی که تا به حال درمان را دریافت نکرده بودند بدود. آنها همچنین توانایی تحمل سرمای بالاتری داشتند.

این مطالعه نشان داد که با دستکاری ژنتیکی فرزندان این گونه ، محققان توانستند گیرنده NCoR1 را که به طورمعمول ازتجمع بافت های عضلانی جلوگیری می کند سرکوب کنند.
ازنتایج مشابهی که درکرم های نماتود مشاهده شد دانشمندان نتیجه گرفتند که نتایج آنها قابل تعمیم به طیف وسیعی از موجودات زنده است.

محققان می گویند نتایج آنها نقطه عطفی در درک مکانیسم های خاص اساسی موجودات زنده است.
دکتر Auwerx  گفت: این ممکن است برای مبارزه با ضعف عضلانی در افراد مسن ، که منجر به افتادن و بستری شدن آنها در بیمارستان می شود مورد استفاده قرار گیرد.
او افزود : علاوه بر این ، ما فکر می کنیم که این می تواند به عنوان پایه ای برای توسعه درمانی دیستروفی عضلانی ژنتیکی باشد. این مطالعه به تازگی در مجله Cell منتشر شده است .

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه