تاریخ انتشار: شنبه 16 خرداد 1394
مرکز جامع و صدای مشاور سرطان افتتاح شد

  مرکز جامع و صدای مشاور سرطان افتتاح شد

مرکز جامع و صدای مشاور سرطان امروز در تهران افتتاح شد،‌ روانشناس این مرکز در مراسم افتتاحیه گفت: ۶۰ درصد بیماری‌ها ناشی از استرس است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از فارس، علی داودیان در نشست خبری مرکز جامع و صدای مشاور تلفنی رایگان سرطان که امروز برگزار شد، گفت:‌ بیماری نادر به اختلالی اطلاق می‌شود که شیوع آن از هر 10 هزار نفر یک تا 5 نفر باشد.

وی افزود: صدای مشاور رایگان یکی از دغدغه‌های همه مردم، ما و شماست. این بنیاد با همت عزیزان در سازمان علمی بیماری‌های نادر در ارتباط با کار علمی و زیربنایی پیشنهاداتی داشته است که براساس آن تصمیم گرفتیم سامانه تلفنی را برای مردم عزیز کشورمان راه‌اندازی کنیم تا جایی برای پاسخدهی مناسب به آنها در زمینه سرطان وجود داشته باشد.

داودیان ادامه داد:‌ همان طور که 8 سال پیش دغدغه کشور در حوزه بیماری‌های نادر بوده است، سازمان علمی این بنیاد تصمیم گرفت صدای مشاور رایگان را در حوزه سرطان راه‌اندازی کند تا مردم از تمام نقاط کشور بتوانند با این سامانه تماس بگیرند و سؤالات خود را مطرح کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران تصریح کرد: امیدواریم از اول تیر بحث ژنتیک را در مجموعه بنیاد بیماری‌های نادر ایران افتتاح کنیم.

وی افزود: هزینه تست‌های ژنتیک از یک تا 30 میلیون تومان است و اگر بتوانیم در این زمینه گامی برداریم توانسته‌ایم در راستای اینکه کاری کنیم تا رنج بیمارداری خانواده‌ها را کم کنیم، برداشته‌ایم.

فریدون بداغی، روانشناس نیز در این نشست اظهار داشت: بیماری زمانی نادر است که شناخت کافی نسبت به آن وجود نداشته باشد. اگر بتوانیم با کشورهای پیشرفته‌ای مانند آلمان ارتباط علمی مؤثری برقرار کنیم، می‌توانیم گام‌های مؤثری در زمینه پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان برداریم.

وی افزود: در آلمان زنانی که به سن 40 و 45 سالگی برسند می‌توانند به طور رایگان خود را به لحاظ پزشکی چکاپ کنند.

بداغی ادامه داد: آلمان نفت‌،‌ گاز و ذخایر زیرزمینی ندارد و فقط با اخذ مالیات توانسته است مسائل درمانی خود را حل کند.

این روانشناس تصریح کرد: بیش از 60 درصد از بیماری‌ها ناشی از استرس است، بنابراین توصیه می‌شود کنار هر پزشک یک روانشناس هم وجود داشته باشد تا در این زمینه کمک کند.

محمد شهبازی، هماهنگ‌کننده دفتر توسعه سازمان ملل در پروژه‌های سلامت، نیز اظهار داشت:‌ پیشگیری 4 سطح دارد که سطح اول آن به اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود. هدف از راه‌اندازی سامانه تلفنی این است تا افراد بدانند که آیا در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند یا خیر.

وی افزود:‌ در پیشگیری سطح دوم خدمات درمانی ارائه و به نوعی جلوی انتقال بیماری گرفته می‌شود. امیدواریم ظرف 2 سال آینده در مرکز جامع سرطان به این سطح نیز دست یابیم. اکنون تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان بهزیستی و مؤسسه رویان نوشته شده است که به این سطح کمک مؤثری خواهد کرد.

شهبازی گفت: توانبخشی سطح سوم پیشگیری را تشکیل می‌دهد و در سطح چهارم تلاش می‌کنیم تا بیمار از روش‌های تشخیصی غیر نیاز پرهیز کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم سال آینده در همین تاریخ به ارائه پیشرفت‌های کارمان در زمینه مشاوره سرطان بپردازیم.

شماره تلفن‌های 66918305 و 66918285 از ساعت 8 صبح تا 20 پاسخگوی هموطنان عزیزمان در زمینه سرطان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 01 آذر,1394

پزشک مشاور

زهرا یزدی@: <br />باسلام <br />بستگی به میزان مقاومت بدن و وخامت تومور دارد و در هر فرد متفاوت است،بهتر است با این شرایط حتما شیمی درمانی را انجام دهند.

شنبه, 30 آبان,1394

زهرا یزدی

سلام پدر من مبتلا به سرطان مثانه است که بدخیم شناخته شده و عمل نمیکند خواستم بدونم تا چه زمانی این بیماری رشد میکند و چقدر زنده میمونه تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه