تاریخ انتشار: شنبه 16 خرداد 1394
هورمون‌های نیروزا عامل سرطان سینه در مردان
رئیس سازمان علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران اعلام کرد

  هورمون‌های نیروزا عامل سرطان سینه در مردان

رئیس سازمان علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از سرطان ۶ برابر تصادفات رانندگی است، گفت: از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه، ۴ نفر مرد هستند که یکی از دلایل آن، مصرف هورمون‌های نیروزاست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان،‌ مهدی حسینیان در نشست خبری مرکز جامع و صدای مشاور تلفنی سرطان گفت: وضعیت سرطان در کشور روز به روز ابعاد نگران‌کننده‌تری به خود می‌گیرد. با وجود همه تلاش‌ها در زمینه تشخیص و درمان، اما روند شیوع و بروز سرطان در کشور درحال افزایش است. این مسئله موجب شده است تا برای کاهش دغدغه سرطان مردم گام برداریم.

عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان سینه با بیان اینکه مبتلایان به سرطان دچار استرس می‌‌شوند، اظهار داشت: وقتی فردی متوجه می‌شود که او یا خانواده‌اش به سرطان مبتلا شده‌اند دچار فشار روانی زیادی می‌شود. صدای مشاور سرطان می‌تواند آرامش خاطر را به افرادی که دچار این اختلال شده‌اند، بدهد و از اطلاعات علمی درست و به روز استفاده کند.

وی درباره راه‌اندازی سامانه تلفنی گفت: تلفن ساده‌ترین وسیله‌ای است که افراد در سراسر کشور می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اکنون مردم عزیز کشورمان می‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند و در آینده نیز سایت‌های علمی را در این زمینه راه‌اندازی خواهیم کرد تا افراد از آن بهره‌مند شوند.

حسینیان افزود: حتی مخاطبان می‌توانند مدارک پزشکی خود را اسکن کرده و برای ما ارسال کنند تا در کمیسیون‌های علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح شود.

رئیس سازمان علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران گفت: در فاز اول خدمات مشاوره به صورت 12 ساعت در روز توسط 2 نفر از کارشناسان ارشد رشته‌های مرتبط با پزشکی که آموزش کافی دیده‌اند ارائه می‌شود و در فازهای بعدی این خدمات به صورت 24 ساعته توسط 6 نفر در 3 شیفت ارائه خواهد شد.

وی افزود: صدای مشاور الزاماً به بیمار ارتباط ندارد و برخی افراد که می‌خواهند اطلاعاتی پیشگیرانه در این زمینه داشته باشند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان سینه در پاسخ به سؤالی درباره لزوم راه‌اندازی سامانه مشاور تلفنی رایگان در زمینه سرطان تصریح کرد: سرطان الزاماً بیماری نادر نییست، از طرف دیگر همه سرطان‌ها ژنتیکی نیستند. علت انتخاب سرطان اهمیت آن در حوزه سلامت کشور است. اکنون شیوع و بروز سرطان در کشور روز به روز درحال افزایش است از طرفی آمار ابتلا به سرطان نشان می‌دهد که سن ابتلا به سرطان در حال کاهش است.

وی افزود: اکنون تعداد مرگ و میر مبتلایان به سرطان حدود 6 برابر تعداد افرادی است که از بیماری‌های واگیردار فوت می‌کنند، همچنین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان 8 برابر مرگ و میر ناشی از ایدز و مالاریا است.

حسینیان ادامه داد: یکی دیگر از آمارها نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از سرطان 6 برابر تصادفات رانندگی در جهان است، بنابراین اکنون سرطان به عنوان معضلی در جهان و کشور مطرح می‌شود و بنیاد بیماری‌های نادر ایران با ایجاد صدای مشاور تلفنی رایگان در صدد است تا در این زمینه گام مؤثری بردارد.

وی افزود: آنچه کشور ما اکنون به آن نیاز دارد فراتر از درمان است. ما به تشخیص زودرس، آگاهی‌بخشی و فرآیندهای غربالگری در برخی سرطان‌ها نیازمندیم. این بنیاد آمادگی خود را برای همکاری با وزارت بهداشت و نظام سلامت اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان سینه با بیان اینکه برخی سرطان‌ها نادر هستند، اظهار داشت:‌ سرطان سینه در مردان جزو سرطان‌های نادر است و از هر 100 بیمار مبتلا به سرطان سینه 4 نفر مرد هستند که یکی از دلایل افزایش آن میزان مصرف هورمون‌های نیروزا است که باید در نظام سلامت بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد رویکرد چند تخصصی و تجمیع همه امکانات تشخیصی، درمانی، حمایتی و بازتوانی یکجا هستیم. هدف ما همراهی با نظام سلامت کشور است و طبق تعرفه‌های وزارت بهداشت حرکت خواهیم کرد.

حسینیان گفت:‌ امیدواریم در آینده نه چندان دور کار نادر را برای مبتلایان به بیماری های سرطانی داشته باشیم تا فرآیند تشخیص و آزمایش‌های آنها به صورت رایگان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع نگاهی که در مرکز جامع سرطان دنبال می‌کنیم گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه علمی و حرکت طبق استانداردهای روز جهان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه