تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 خرداد 1394
ریکاوری عملکردهای حسی با پیوند سلول های بنیادی

  ریکاوری عملکردهای حسی با پیوند سلول های بنیادی

تحقیقی جدید در دانشگاه Uppsala پیشرفت امیدوارکننده ای در استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های نخاعی نشان می دهد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلول های بنیادی انسانی که به طناب نخاعی آسیب دیده پیوند شدند موجب احیای برخی عملکردهای حرکتی شدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، آسیب های نخاعی ناشی از تصادفات و بیماری ها می تواند منجر به پارگی فیبرهای عصبی شود که یا وارد نخاع می شوند یا از آن خارج شوند. اغلب این آسیب ها منجر به از دست رفتن اعصاب بازو یا دست ها و فلجی می شوند که در این میان فرد حس خود را از دست می دهد و دردهای مزمن به سراغ فرد می آید. در حال حاضر درمان مناسبی برای بازیابی عملکردهای حسی وجود ندارد. دلیل این امر، ایجاد یک سد در تقاطع بین فیبرهای عصبی قطع شده و نخاع است که مانع از رشد آن ها به درون نخاع و احیای ارتباطات عصبی از دست رفته می شود. در این مطالعه جدید، محققین سلول های بنیادی انسانی را به محل آسیب نخاعی در موش پیوند کردند تا بتوانند مسیرهای عملکردی را برای اطلاعات حسی که از بافت های محیطی به طناب نخاعی می رسند بازیابی کنند. نتایج نشان می دهد که سلول های بنیادی پیوند شده به عنوان پلی عمل کرده و اجازه می دهد که فیبرهای عصبی حسی آسیب دیده به درون نخاع رشد کنند و ارتباطات عصبی دارای عملکرد را مجددا بازسازی کنند، در نتیجه این فرایند احیای بلندمدت اندام هایی اتفاق خواهد افتاد که عملکردهای حسی شان را از دست داده اند. سلول های بنیادی پیوند شده به انواع مختلف سلول ها با سطوح مختلف بلوغ به ویژه در مورد سیستم ایمنی تمایز می یابند. هیچ گونه اثری از ایجاد تومور و یا ناهنجاری های عملکردی ناشی از پیوند مشاهده نشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 16 تیر,1394

پزشک مشاور

asad taghiloo@: <br />با سلام <br />هدف اصلی این سایت اگاه کردن مردم عزیزمان ازتازه ترین و به روزترین خبرها و پیشرفت های علوم تحقیقاتی ودرمانی است بنابراین به محض دریافت خبرجدید ازطریق همین سایت اعلام خواهد شد.

ﺳﻪشنبه, 16 تیر,1394

پزشک مشاور

asad taghiloo@: <br />با سلام <br /> بزرگراه رسالت - میدان بنی هاشم -کوچه شقایق پلاک 9،شماره تماس22339951 الی 3 .

دوشنبه, 15 تیر,1394

asadtaghiloo

ادرس کلینیک رو بزارید مراجعه کنم,تاحالا پیش هیچ دکتر متخصصی نرفتم

دوشنبه, 15 تیر,1394

asadtaghiloo

ینی هیچ امیدی نیس؟؟لطف کنید خبری شد بزارید بخونم شاید یزره امید تو.زندگی من ایجادشه برا ادامه ممنون

دوشنبه, 08 تیر,1394

پزشک مشاور

asad taghiloo@: <br />با سلام این بیماری نوعی اختلال ژنتیکی وابسته به کروموزوم x مغلوب است و در هیچ کجای جهان هم هنوز به مرحله درمانی قطعی نرسیده است،تزریق سلول های بنیادی تنها برای درمان بیمارانی است که با توجه به میزان یشرفت بیماری و مهمتر اینکه تحت دستور پزشک متخصص جهت انجام آزمایشات فازاول کلینیکی به این مرکز ارجاع داده می شوند و این تزریق هم به معنای ذرمان نیست به نوعی مانع گسترش بیماری است.

دوشنبه, 08 تیر,1394

asad taghiloo

سلام,من بیماری دیستروفی عضلانی دوشن دارم,خواهش میکنم کمک کنید,من بیماریم زندگیمو داغون کرده,دوتابرادربزرگتر دارم اونام بیمارن,نمیدونم از کی کمک بخام ,تو مطالب خوندم عضو میخوایین برای ازمایش,من حاضرم عضو شم فقط نمیدونم باید چیکار کنم,بیستوچهار سالمه شمارمو میزارم امیدواذم کمک کنید و زندگیمو نحات بدین

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه