تاریخ انتشار: شنبه 30 خرداد 1394
دریافت گرانت از NIH برای  سلول درمانی و ژن درمانی گرافت های بایپس عروق کرونری

  دریافت گرانت از NIH برای سلول درمانی و ژن درمانی گرافت های بایپس عروق کرونری

محققین در دانشکاه کرایتون بودجه ای را از NIH برای مطالعه اثرات ژن درمانی و سلول درمانی روی گرافت های بایپس عروق کرونری دریافت کرده اند. این مطالعه که در نوع خود اولین محسوب می شود می تواند میزان بقا را افزایش دهد و به طور چشمگیری احتمال انسداد مجدد شریان ها و سیاهرگ های پیوند شده را کاهش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این محققین بودجه ای 3 میلیون دلاری را برای چهار سال از NIH دریافت کرده اند تا بتوانند میزان موفقیت گرافت های بایپس عروق کرونری را افزایش دهند و  بتوانند میزان موفقیت و دوام این گرافت ها از جمله ورید سافن ساق پا را افزایش دهند. این ورید یکی از دو موردی است که به فراوانی در گرافت های کرونری مورد استفاده قرار می گیرد اما مطالعات نشان داده اند که این ورید مستعد ایجاد بلوک های جدید است و گاهی این امر مدت زمان زیادی طول نمی کشد(حداکثر دوماه).

این محققین می گویند که این روش می تواند قبل از استفاده نقص در یک پروتئین را که موجب انسداد مجدد می شود را حذف کند. هم چنین می توان از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خود فرد بیمار برای ترمیم لایه ای از سلول ها روی طرف لومینال شریان استفاده کرد و نتیجه شرایطی که رگ را مستعد چسبیدن سلول های در گردش خون و ایجاد انسداد می کند را از بین می برند. ضعف این لایه می تواند منجر به ترومبوزهای متعدد در گرافت شود. این محققین می گویند که می توان با این روش نرخ مرگ و میر را کاهش داد و می توان نارسایی های قلبی و هم چنین هزینه های مربوط به سایر روش ها را فاکتور گرفت. این محققین می گویند که این روش می تواند مانع از انسداد مجدد شود و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ایجاد نکند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه