تاریخ انتشار: دوشنبه 01 تیر 1394
میزان باروری های نابجا(اکتوپیک) بعد از IVF، در 12 سال گذشته به نیم رسیده است

  میزان باروری های نابجا(اکتوپیک) بعد از IVF، در 12 سال گذشته به نیم رسیده است

خطر بارداری های نابجا به دنبال روش های کمک باروری بسیار کم است اما باز هم این میزان در مقایسه با بارداری های طبیعی بالا است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه ای که به جمع اوری اطلاعات از باروری های رخ داده به کمک روش های کمک باروری در بین سال های 2000 تا 2012 در بریتانیا صورت گرفته است، میزان باروری های نابجا یا اکتوپیک به دنبال IVF و ICSI طی این 12 سال کمک محسوسی داشته است(به نیم رسیده است).

محققین در دانشگاه بروکسل می گویند که باروری نابجا یا اکتوپیک زمانی اتفاق می افتد که جنین در جایی خارج از رحم(معمولا در لوله های فالوپ) اتفاق می افتد. محققین عوامل متعددی را برای این شرایط ذکر می کنند که از جمله آن ها می توان به بدشکلی لوله های فالوپ، انتقال چندین جنین یا اشکال در روش درمانی اشاره کرد. این مطالعه نشان می دهد که پیشرفت های صورت گرفته در روش های کمک باروری در چند سال گذشته، موجب شده است که وقوع این نوع باروری های کاهش یابد. آنالیزها نشان می دهد که 4/1% بارداری هایی که در 12 سال گذشته صورت گرفته است به صورت نابجا بوده است. اما ارزیابی های سال به سال نشان داده است که میزان وقوع این شرایط هر سال کمتر شده است که نشان می دهد که تکنیک های IVF/ICSI اثر عمیقی روی وقوع بارداری نابجا داشته اند. آنالیزهای جزئی تر نشان داده است که به دلیل پیشرفت در این تکنیک ها میزان وقوع بارداری های نابجای ناشی از نقص لوله های فالوپ و هم چنین انتقال چندین جنین نیز به طور معناداری کاهش یافته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه