تاریخ انتشار: شنبه 13 تیر 1394
تولدنخستین نوزاد دختر حاصل از تخمک فریزشده درشیراز

  تولدنخستین نوزاد دختر حاصل از تخمک فریزشده درشیراز

مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز گفت: نخستین نوزاد از تخمک فریز شده در منطقه جنوب کشور در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر سیروس رستمی روز جمعه به خبرنگاران گفت: این نوزاد دختر که حدود سه کیلوگرم وزن دارد، از یک مادر 39 ساله متولد شده و اکنون حال دختر و شرایط جسمانی او خوب است.

وی ادامه داد: فریز کردن تخمک مادرانی که به دلایلی با مشکلاتی مواجه هستند، سال ها است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود و این تجربه برای نخستین بار در شیراز اجرایی شد.

وی افزود: پس از عمل لقاح، تعداد چهار جنین به رحم مادر انتقال داده شد و در نهایت پس از 9 ماه بارداری اولین نوزاد دختر حاصل از اسپرم و تخمک فریز شده روز گذشته در یکی از بیمارستان های شیراز متولد شد.

این فوق تخصص زنان و زایمان مدت فریز اسپرم را دو ماه و تخمک را سه سال اعلام کرد و گفت: به دلایل مشکلاتی که مادر این نوزاد در نگهداری تخمک داشت، مرکز ناباروری جراحی شیراز سه سال تخمک این بیمار را فریز کرد و در نهایت پس از مداوای مادر، شهریور ماه سال گذشته جنین سالم فریز شده در رحم مادر انتقال داده شد.

این فوق تخصص زنان و زایمان با اعلام این که در حال حاضر حدود 15 درصد زوج ها با مشکل ناباروری مواجه هستند، افزود: اینک روش های کمکی درمان نازایی باعث شده شانس بچه دار شدن آنان بین 90 تا 95 درصد افزایش یابد.

مدیر مرکز جراحی های محدود و درمان نازایی زنان شیراز اضافه کرد: امروزه با استفاده از روش های جدید درمان ناباروری، تمامی زوج های نابارور می توانند در داخل کشور صاحب فرزند شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه