تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 تیر 1394
بهترین منبع سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی

  بهترین منبع سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی

محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه ویرجینیا گام مهمی را به سمت استفاده از سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی ناشی از رتینوپاتی دیابتی برداشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین بهترین منبع بالقوه برای سلول درمانی این بیماران را مورد ارزیابی قرار داده اند. آن ها تعیین کرده اند که سلول های مشتق از افراد سالم موثرتر از سلول های مشتق از خود بیماران برای درمان آن ها است.

این مطالعه گامی حیاتی به سمت تزریق سلول های بنیادی به چشم بیماران است تا بتواند بینایی آن ها را احیا کند. آن ها در این مطالعه به ارزیابی توانایی این سلول ها برای درمان رتینوپاتی پرداخته اند. به این منظور محققین سلول های بنیادی را از افراد سالم گرفتند که مبتلا  به دیابت نبودند زیرا به نظر نمی رسد که سلول های بنیادی دیابتی به خوبی عمل کنند. این یافت زیاد سورپرایز کننده نبود چون محققین پیش از این هم می دانستند که این سلول های بنیادی به وسیله دیابت آسیب دیده اند. محققین امیدوارند که  سلول های بنیادی مشتق از چربی که طی لیپوساکشن به دست می آیند، تحلیل رفتن عروق را که منجر به نابینایی در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی می شود را متوقف کند. به این منظور آن ها باید بهترین منبع این سلول ها را شناسایی کنند و سلول هایی با کیفیت بالا را از سلول هایی با کیفیت پایین متمایز کنند. آن ها از تست های غربالگری استفاده خواهد کرد و بر حسب ویژگی های مختلف سلولی، بهترین سلول ها و با کیفیت ترین ها را انتخاب خواهند کرد. آنالیزهای اولیه نشان داده است که سلول هایی که از یک اهداکننده سالم باشند در مقایسه با سلول های مشتق از  خود فرد بیمار کارایی بالاتری خواهند داشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 21 تیر,1394

پزشک مشاور

آزیتا@: <br />باسلام <br />به پاسخ داده شده به مشابه این خبردرقسمت نظرات مراجعه فرمایید

یکشنبه, 21 تیر,1394

پزشک مشاور

فرشته@: <br />باسلام <br />به سبب اینکه در این بیماری بافت های مهم چشم کاملا اسیب دیده وازبین رفته درمان ان را مشکل میکندبنابراین درایران بیشتر طرح ها درارتباط با ترمیم لایه اپیتلیالی رنگدانه ای بافت شبکیه اسیب دیده است،برای رسیدن کارهای تحقیقاتی به مرحله درمانی پروسه طولانی مدت وچندین ساله دارد.

شنبه, 20 تیر,1394

آزیتا

با سلام واحترام ،آیا امکان جلوگیری از تخلیه چشم ودرمان نابینایی در اثر تصادف وجود دارد؟

شنبه, 20 تیر,1394

فرشته

ببخشید یعنی امکان اینکه چنین طرح تحقیقاتی در ایران اجرا بشه وجود نداره؟؟چطور میشه از نتیجه ی تحقیقاتی که تو چین نیویورک میشه مطلع شد؟؟ممنون از پاسخگویی سریعتون

جمعه, 19 تیر,1394

پزشک مشاور

فرشته @: <br />با سلام برای درمان این بیماری تشخیص به موقع بیماری واستفاده ازلیزردرمانی موجب بهبودی شبکیه اسیب دیده می شود، درایران برای این نوزادان که بافت شبکیه چشم کامل ازبین رفته طرح تحقیقاتی سلول درمانی وجود نداردودر سایرکشورها اغلب طرح ها پیدا کردن داروی مناسب برای بازگرداندن بینایی اندوتحقیقات سلول درمانی درکشورهای هنگ کنگ چین ونیویورگ آمریکا درحال بررسی است ولی هنوزبه راه حل درمانی نرسیده اند.

پنجشنبه, 18 تیر,1394

فرشته

با سلام وخسته نباشید .میخواستم بدونم راه درمانی برای بیماری رتینو پاتی مربوط به نوزادان نارس که هر دو شبکیه چشماشون رو به دلیل گذاشتن تو دستگاه و بی ملاحظگی دکتر ا ز دست دادن وجود داره؟الان تشخیص دکترا کوری مطلقه خواهش میکنم اگه با استفاده از سلول های بنیادی راه درمانی وجود داره بهمون معرفی کنین حتی اگه کشوری غیر از ایران هم هست لطفا بگید.خواهش میکنم جواب منو بدید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه