تاریخ انتشار: شنبه 20 تیر 1394
ذخیره خون بندناف پشتوانه سلامت خانواده است
پزشک عمومی

  ذخیره خون بندناف پشتوانه سلامت خانواده است

یک پزشک عمومی استان خراسان رضوی اظهار داشت: ذخیره خون بندناف نوعی بیمه سلامتی برای خانواده است. ما غالبا اشیا و اموال خود از قبیل خانه، ماشین و ... را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کنیم. حال این سوال پیش می‌آید که چه گنجینه‌ای با ارزش‌تر و پر بهاتر از سلامت خانواده وجود دارد؟
امتیاز: Article Rating

دکتر راحله میری پزشکی عمومی استان خراسان رضوی در گفتگو با بنیان اظهار داشت: افزایش عوامل خطر و بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه و بالطبع توجه و اهمیت بیشتر خانواده‌ها به شاخص سلامت موجب شده تا توجه به فاکتورهایی که به هر نحو باعث ارتقاء سلامت خانواده می‌شود پر رنگ‌تر شود.
وی افزود: متاسفانه در جامعه مدرن امروزی نحوه زندگی، تغدیه، وجود  آلاینده‌ها و سایر تغییرات اکوسیستم محیطی باعث افزایش ریسک ابتلا به یک سری از بیماری‌های صعب‌العلاج شده‌است. هم چنین تکنیک های پیشرفته، باعث تشخیص زودرس بیماری‌هایی شده که در گذشته با علت نامشخص منجر به فوت می شد، در نتیجه روش های درمانی جدید با اثر بخشی بالاتر مطرح می‌شود.
به گفته دکتر میری، یکی از پیشرفت‌های جدید علمی که منجر به تحولی عظیم در علم پزشکی و طب ترمیمی شده‌است، بحث سلول‌های‌بنیادی و درمان‌هایی است که با استفاده از این سلول‌ها انجام می‌شود. که با توجه به چشم‌اندازی که در درمان با این سلول‌ها و قابلیت‌های آنها وجود دارد، افق روشنی در برابر خانواده‌ها، درمانگران و پژوهشگران‌ قرار داده‌است.
این پزشک عمومی اضافه کرد: بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌های خون، گروهی از بیماری‌های خود ایمنی و ... که غالبا در بسیاری از موارد امیدی به بهبود و درمان قطعی آنها وجود نداشته‌است، با پیدایش این علم نوین بارقه امید در وجود خانواده‌ها روشن کرده‌است. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از منابع مهم و غنی سلول‌های‌بنیادی خون بندناف است که با توجه به اینکه سرشار از سلول‌های توانمند بنیادی است و هیچ آسیب و محدودیتی برای مادر و نوزاد ندارد، لذا مورد اقبال و توجه بیشتری قرار گرفته است. 
دکتر میری اظهار داشت: ذخیره خون بندناف نوعی بیمه سلامتی برای خانواده است. ما غالبا اشیا و اموال خود از قبیل خانه، ماشین و ... را در برابر حوادث مختلف بیمه می‌کنیم. حال این سوال پیش می‌آید که چه گنجینه‌ای با ارزش‌تر و پر بهاتر از سلامت خانواده وجود دارد؟ با ذخیره‌سازی خون بندناف، سلامت فرزند و خانواده تا حدودی  بیمه می‌شود؛ هرچند امیدواریم تمامی فرزندان این مرز و بوم همواره در صحت و سلامت کامل باشند و این ذخایر تنها پشتوانه‌ای برای سلامت خانواده باشد و هیچ خانواده‌ای روزی حسرت از دست دادن این فرصت گرانبها را نخورد.

پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه