تاریخ انتشار: دوشنبه 29 تیر 1394
24 درصد بیماران سرطانی مشکل جدی تغذیه دارند
یک متخصص تغذیه در امور سرطان:

  24 درصد بیماران سرطانی مشکل جدی تغذیه دارند

متخصص تغذیه در امور سرطان اعلام کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور حدود 24 درصد بیماران مبتلا به سرطان که مورد بررسی قرار گرفته‌اند از نظر تغذیه مشکلاتی بسیار جدی داشته‌اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، سید حسین داودی گفت: نتایج تحقیقات روی بیماران سرطانی در کشور نشان داد تقریباً نیمی از آنها در مراحل درمان و پیگیری بیماری خود دچار کاهش وزن و اختلالات تغذیه هستند.

وی ادامه داد: این موضوع اهمیت و ضرورت توجه به تغذیه را در این بیماران نشان می‌دهد چرا که تغذیه مناسب در کاهش عواقب بیماری، درمان و ارتقای کیفیت زندگی آنان به اثبات رسیده است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: حدود 24 درصد بیماران از نظر تغذیه مشکلات بسیار جدی داشته و در مراقبت‌های درمانی خود نیاز به مداخله سریع درمانی برای سوء تغذیه یا ارجاع به مراکز تخصصی تغذیه دارند.

به گزارش فارس، داودی گفت: 56 درصد بیماران نیز کاهش میزان فعالیت فیزیکی روزانه را داشتند که به مشکلات تغذیه‌ای آنها مرتبط است و می‌تواند هشداری برای سوء تغذیه آنها باشد.

وی ادامه داد: وضعیت تغذیه در بیماران مبتلا به سرطان البته تحت تأثیر عوامل دیگری مثل محل تومور، مرحله سرطان، نوع بیماری، مصرف دارو، مشکلات دندانی و حتی وضعیت پرستاری است.

وی گفت: در این تحقیق انجام شده بیشترین دلیل که مانع تغذیه مناسب بیماران شده بود به افسردگی و بی‌اشتهایی آنها مربوط می‌شد که البته با انجام مشاوره و درمان‌های روانپزشکی قابل پیشگیری است و باید دلیل شایع‌ مشکلات آنها را در ریشه‌های اجتماعی و فرهنگی بیماران جستجو کنیم چرا که بسیاری از آنها به مشاوره و حمایت بیشتری احتیاج دارند.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: بیشترین موارد افزایش وزن و کمترین موارد سوء تغذیه در مبتلایان به سرطان سینه دیده شده اما شیوع افسردگی در آنها بسیار بالاست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه