تاریخ انتشار: دوشنبه 05 مرداد 1394
پیشرفت در زمینه سلول های بنیادی ما را یک گام به درمان بیماری های میتوکندریایی نزدیک تر کرده است

  پیشرفت در زمینه سلول های بنیادی ما را یک گام به درمان بیماری های میتوکندریایی نزدیک تر کرده است

محققین چهارشنبه گذشته ادعا کرده اند که یک گام به سلول درمانی اختلالات میتوکندریایی نادر که از مادر به کودک به ارث می رسند پیدا کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، آن ها میتوکندریایی ها مضر را در  سلول های پوستی مشتق از بیماران تصحیح کرده اند تا بتوانند سلول های بنیادی پرتوان سالمی را ایجاد کنند. این پیشرفت زمینه را برای جایگزینی بافت های بیمار در بیماران مساعد می کند و راه را برای پیشرفت بیشتر در زمینه طب ترمیمی به ویژه در مورد بیماری های لاعلاج و صعب العلاج هموار می سازد. میتوکندری ها نیروگاه های کوچک سلولی در بدن هستند که اکسیژن و قند را به انرژی تبدیل می کنند. اما توارث DNA های جهش یافته از سمت مادری می تواند موجب آسیب به آن ها و عدم کارایی آن ها شود و این امر می تواند فرایندهایی مانند بینایی و شنوایی و اندام هایی مانند قلب، مغز و عضلات را درگیر سازد.

در این مطالعه محققین سلول های پوست را از افرادی با موتاسیون در DNA میتوکندری جداسازی کردند و هسته آن ها را برداشتند. آن ها این سلول ها را با سیتوپلاسم گرفته شده از تخم های اهدا شده سالم ادغام کردند(انتقال هسته سلول سوماتیک یا SCNT). با استفاده از این تکنیک محققین توانستند سلول های بنیادی جنینی با میتوکندری سالم را ایجاد کنند. دانشمندان امیدوارند از این تکنیک برای جایگزینی بافت های بیمار در آینده استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه