تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 مرداد 1394
مطالعه بالینی پیش گامانه برای ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی نوزاد برای درمان سکته مغزی کودکان

  مطالعه بالینی پیش گامانه برای ارزیابی استفاده از سلول های بنیادی نوزاد برای درمان سکته مغزی کودکان

محققین اعلام کرده اند که مطالعات بالینی مورد تایید FDA را برای بررسی سلول درمانی اوتولوگ کودکانی که دچار سکته پیش از تولد شده اند را آغاز کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از PRNewswire، این مطالعه که در بیمارستان کودکان فلوریدا صورت گرفته است در حال انجام فاز یک مطالعات بالینی برای ارزیابی سلول های بنیادی اوتولوگ در درمان سکته کودکان هستند. بعد از این مطالعه آن ها فاز دو مطالعات را برای ارزیابی میزان امنیت و کارایی این سلول ها در بهبود علایم این عارضه آغاز خواهند کرد.

آمار نشان می دهد که احتمال این نوع سکته یک در هر 3500 تولد است و یکی ار دلایل مرگ در کودکان بین ض تا 19 سال است. در بین کودکانی که بعد از این نوع سکته زنده می مانند، 60درصد آن ها دچار نقایص نورولوژیک، فلج مغزی و ... هستند. به دلیل این که وقوع و شیوع این بیماری ها رو به افزایش است، ایجاد درمان های جدید برای این بیماری ها امری ضروری است. محققین 10 کودک بین 6 هفته تا 6 سال را که دچار سکته شده بودند مورد تیمار با سلول های بنیادی مشتق از بند ناف خود آن ها قرار دادند و آن ها را به مدت شش تا 12 ماه مورد ارزیابی قرار دادند. محققین براین باور بودند که سلول های بنیادی اوتولوگ به ترمیم آسیب رخ داده به دلیل سکته کمک خواهد کرد. محققین دریافتند که این سلول درمانی ها موجب کاهش علایمی مانند تشنج و اسپاسم و ... خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه