تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 مهر 1391
نقش پروتئین Trop2 در تحریک سلول های توموری پروستات
طی تحقیقی در UCLA

  نقش پروتئین Trop2 در تحریک سلول های توموری پروستات

محققانی به رهبری دکتر Tanya Stoyanova و دکتر Owen Witte در مرکز طب ترمیمی و تحقیقات سلول های بنیادی UCLA، چگونگی تحریک رشد سلول های تومور در پروستات و سایر سرطان های اپی تلیال توسط پروتئین Trop2 را شناسایی کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net؛ محققان می گویند این کشف بسیارمهمی است زیرا ممکن است برای ایجاد درمان های جدید جلوگیری کننده از رشد سرطان ضروری باشد. این مطالعه درمجله Genes and Development منتشرشده است.
پروتئین Trop2 بر روی سطح انواع بسیاری از سلول های سرطانی اپیتلیال - سلولهای تشکیل دهنده توموردر پوست و لایه های درونی و بیرونی ارگان ها - بیان می شود، اما اطلاعات کمی در مورد نقش این پروتئین در رشد و تکثیرسلول های سرطانی در دست است.
محققان دانشگاه آمریکایی "یو سی ال ای" کشف کردند که Trop2، این فرآیند را از طریق مکانیسمی که منجر به شکسته شدن این پروتئین به دو بخش، یکی در داخل سلول و دیگری در خارج می شود کنترل می کند. این تقسیم Trop2 سبب تکثیر سلول های سرطانی و در نتیجه رشد تومور می شود.
"ویت" نویسنده ی  ارشد این مطالعه و مدیر مرکز و استاد گروه میکروبیولوژی، ایمونولوژی و ژنتیک مولکولی در
"یو سی ال ای" گفت: شناسایی مکانیسم این پروتئین برای طرح ریزی درمان هایی که از رشد سرطان پروستات جلوگیری می کنند مهم است، اما این پروتئین در بسیاری ازانواع دیگرسرطان ها نیز بیان شده است که ممکن است بتوان آن را برای درمان بسیاری از بیماران ، هدف قرار داد.  
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه