تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1391
300 نفر در لیست انتظار پیوند مغز استخوان هستند
رییس پژوهشکده‌ هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی :

  300 نفر در لیست انتظار پیوند مغز استخوان هستند

رییس پژوهشکده‌ هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی گفت: هم اکنون حدود 300 نفر در لیست انتظار پیوند مغز استخوان این مرکز هستند که تعداد زیادی است و برای ارائه‌ی خدمت به آنها با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، پروفسور اردشیر قوام‌زاده در حاشیه‌ سمینار پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز ایران خاطرنشان کرد: بخش سرپایی پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان شریعتی به دلیل کمبود فضا و پرستار تعطیل شده است که اگر راه اندازی مجدد شود، لیست انتظار پیوند تا حدی کمتر می شود.
 
وی با اشاره به اینکه برای جمعیت 75 میلیون نفری کشوری مانند ایران سالانه نیاز به 1500 پیوند داریم که 400 مورد آن در این مرکز و 200 پیوند نیز در 4 مرکز دیگر در تهران ارومیه، کرمان انجام می شود گفت: این مرکز و دیگر مراکز جمعا می‌توانند 600 پیوند در سال انجام دهند که هنوز تا برطرف کردن نیاز بیماران 900 مورد نیاز مند پیوندداریم.
 
وی با بیان اینکه اگر بیماران به موقع پیوند نشوند فوت می کنند، تاکید کرد ، نیاز به گسترش اورژانسی مراکز پیوند داریم تا بتوانیم جوابگو باشیم.
 
 وی با اشاره به راه اندازی بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی در ایران گفت: تا کنون 9000 نفر در این بانک ثبت نام کرده اند و از این تعداد  ب سه هزار نمونه آماده پیوند هستند گفت: هر چه تعداد این نمونه‌ها و تعداد اهداکننده‌ها بیشتر باشد، احتمال یافتن نمونه‌های مناسب برای اهدای غیر خویشاوند بیشتر و درصد موفقیت پیوند بالاتر خواهد بود.
 
دکتر قوام زاده تصریح کرد: سه ماه پیش بر روی یک بیمار مبتلا به سرطان خون، پیوند مغز و استخوان از یک دهنده‌ی غیر خویشاوند و از بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی انجام شد که پیوند موفقیت‌آمیز بوده و حال عمومی بیمار مطلوب است و این امر ضرورت توسعه بانک HLA را آشکارتر می کند.
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 30 دی,1401

هادي اثني عشري

سلام ٤١ سالمه
گروه خوني aمثبت
ميخواستم مغز استخوان بفروشم بايد كجا مراجعه كنم؟

ﺳﻪشنبه, 15 آذر,1401

محمدرضا

من مغز استخوان اهدا میکنم ممنون میشم اگر کسی میشناسید یا چگونگی راهنمایی کنید مرسی

پنجشنبه, 24 آذر,1401

پزشک مشاور

محمدرضا@:
با سلام
جهت مشاوره و ارائه درخواست و مطلع شدن از شرایط اهدای مغز استخوان به بیمارستان شریعتی مراجعه کنیدو یا با بخش خون آن بیمارستان تماس حاصل فرمایید.

شنبه, 28 آبان,1401

محمد

باسلام و خسته نباشید من یه سوال داشتم میخواستم بدونم برای اهداء مغز استخوان باید به کجا مراجع کرد آیا کسی هست خریدار باشه چون مشکل مالی دارم حتی میتونم رضایت نامه محضریم بیارم آیا امکانش هست برای فروش یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر

چهارشنبه, 02 آذر,1401

پزشک مشاور

محمد@:
با سلام
متاسفانه در این خصوص کسی را نمیشناسم، بهتر است جهت مشاوره و ارائه درخواست و مطلع شدن از شرایط اهدای مغز استخوان به بیمارستان شریعتی مراجعه کنید.

چهارشنبه, 22 تیر,1401

امیر ذاکری

سلام من امیر ذاکری 24ساله یک بیمار تالاسمی هستم و میخوام پیوند مغز استخوان انجام بدم ولی متاسفانه هزینش رو ندارم اگر امکانش هست بهم کمک کنید
یک خواهر و یک برادرم رو بخاطر بیماری تالاسمی از دست دادم

پنجشنبه, 23 تیر,1401

پزشک مشاور

امیرذاکری@:
با سلام
متاسفانه در این خصوص کسی را نمیشناسم، بهتر است جهت مشاوره و درخواست کمک و مطلع شدن از شرایط انجام پیوند مغز استخوان به بیمارستان شریعتی مراجعه کنید.

چهارشنبه, 19 خرداد,1400

Maryam

سلام من خراسان جنوبي هستم و داخل سايت ثبت نام كردم براي اهداي سلول بنيادي گفته بايد بيام تهران بيمارستان شريعتي متاسفانه امكان اومدن به تهران رو ندارم لطفا راهنماييم كنيد ممنونم

یکشنبه, 24 بهمن,1400

پزشک مشاور

maryam@:
با سلام
غیر حضوری امکان اهدای سلول بنیادی وجود ندارد و تنها در این محل و با امکانات بیمارستان این عمل انجام میشود.

پنجشنبه, 06 آبان,1395

عبداله

سلام

شنبه, 23 آبان,1394

پزشک مشاور

امیر@: <br />باسلام <br />به اهداکننده پولی داده نمی شود زیرا اهدای اولیه شامل حجم خون کمی است که برای انجام آزمایشات HLA گرفته می شودو این عمل کاملا اختیاری است.

شنبه, 23 آبان,1394

پزشک مشاور

سمانه@: <br />باسلام <br />خيابان كارگر شمالي، بيمارستان شریعتی ضلع جنوبی بیمارستان شریعتی بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه