تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1391
انتقال خون موش های جوان به پیر عملکرد مغز را بهبود می بخشد

  انتقال خون موش های جوان به پیر عملکرد مغز را بهبود می بخشد

این تحقیقات در ادامه مطالعه دیگر به رهبری Villeda انجام شده است که در سال گذشته نشان داد زمانی که موش های جوانتر انتقال خون را از موش های پیرتر دریافت می دارند، قوای ذهنی خود را با سرعت بیشتری نسبت به موش های جوان گروه کنترل از دست می دهند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از Medical research ، یک تیم تحقیقاتی ازدانشگاه استنفورد نشان داده است که انتقال خون ازموش های جوان به موش های پیر می تواند سبب توسعه جدید عصبی و بهبود حافظه شود. رهبراین تیم Saul Villeda یافته های این گروه را در مجمع سالانه کنفرانس علوم اعصاب ارائه کرده است.
این تحقیقات در ادامه مطالعه دیگر به رهبری Villeda انجام شده است که در سال گذشته نشان داد زمانی که موش های جوانتر انتقال خون را از موش های پیرتر دریافت می دارند، قوای ذهنی خود را با سرعت بیشتری نسبت به موش های جوان گروه کنترل از دست می دهند. این تیم درمقاله خود که در نشریه Nature منتشر شده است، همچنین اشاره کرده بود که برعکس این نیزبه نظر می رسد درست باشد یعنی موش های پیرترمی توانند از انتقال خون از موش های جوان سود ببرند.
دراین تحقیق جدید، این تیم جریان خون یک موش پیر و یک موش جوان را به هم متصل کرده و اجازه دادند خون آنها با هم مخلوط شوند. اسکن های متوالی مغز بعد از آن نشان داد که تعداد سلولهای بنیادی عصبی درمغز موش های پیرتر تنها پس از چند روز به 20 درصد افزایش یافته واتصالات عصبی جدید که برای افزایش حافظه لازم است، تشکیل شد.
برای یافتن اینکه آیا چنین تفاوت هایی می تواند دریک حس رفتاری اندازه گیری شود، این تیم پلاسمای خون موش جوان را به موش های پیر تزریق کردند و سپس آنها را تحت آزمایش استاندارد پلکان مارپیچ آبی که نیاز به مهارت های حافظه ای قوی دارد، قرار دادند. این گروه دریافتند که موش های پیر دریافت کننده خون قادر به انجام همه کارهای موش بسیار جوان بودند، در حالی که موش های مسن گروه کنترل در حل مارپیچ بسیار کمتر موفق بودند.
Villeda خاطرنشان کرد که یافته های تیم او به این معنی نیست که افراد مسن باید سعی کنند برای رفع زوال عقل و بیماری آلزایمر از افراد جوانترخون دریافت کنند، زیرا اثرآن هنوزکاملا شناخته نشده است هر چند که نتایج ممکن است به آن اشاره کند.
او گفت: برای یافتن اینکه در این انتقال خون چه اتفاقی می افتد، محققان باید با دقت بیشتری خون موش های جوان را با خون موش های مسن تر بررسی کنند تا تفاوت های موجود در آن را که ممکن است سبب افزایش تجمع عصبی درموش های پیر شوند کشف کنند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه