old vs young، جوانی، پیری ، سلول بنیادی، توالی های DNA (تلومرها)
تاریخ انتشار: جمعه 27 آبان 1390
محققان فرایند پیری را رمزگشایی کردند

  محققان فرایند پیری را رمزگشایی کردند

دانشمندان رمزگشایی زیست شناسی پیچیده پیری را آغاز کرده و خوشبین هستند که پیشرفت های اخیر در پژوهش می تواند به درمان هایی منجر شود که سرعت انحطاط و بیماری را کاهش و یا حتی معکوس کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پروفسورNorman Sharpless  استاد پزشکی و ژنتیک دانشگاه کارولینای شمالی گفت : ما شاهد یک تغییر عمده ، تحولات بسیار مهم و تلاش های درمانی واقعی برای درمان بیماری های مرتبط با پیری هستیم.
این تحقیق که در فرانسه ، به رهبری Jean-Marc Lemaitre  در موسسه  Functional Genomics، در ماه اکتبر به چاپ رسید نشان می دهد سلول های بدست آمده از اهدا کنندگان پیر می توانند به شکل سلول های بنیادی دوباره جوان شده و تخریب های ناشی از افزایش سن را پاکسازی کرده و اثبات کنند که پیری قابل جبران است.
Sharpless گفت: این یک پیشرفت عمده است و اگردرمان  بسیاری از بیماری های مربوط به کهولت سن مانند سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و یا آلزایمر شکست بخورند ، طب ترمیمی مورد نیاز خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد که توسعه سلول درمانی بسیار دشوار است و انتظارات باید بررسی شوند.
در پایان سال 2010 مطالعه ای در بوستون آمریکا نشان داد که روند پیری می تواند در موش هایی که با تلومراز ( یک آنزیم طبیعی در بدن که از توالی های DNA (تلومرها) در انتهای کروموزوم محافظت می کند ) تحت درمان قرار گرفتند معکوس شود.
دومین مطالعه ای که در ایالات متحده بر روی موش تراریخته انجام شده و در اوایل ماه نوامبر در نشریه علمی Nature منتشر شده است نشان داد که حذف سلول های پیر، که توانایی تکثیر شان متوقف شده و با افزایش سن تعدادشان افزایش می یابد (10-15 درصد سلول های یک شخص پیر را شامل می شوند) از پیری جلوگیری کرده یا آنرا معکوس می کنند.

James Kirkland رئیس کلینیک Mayo گفت: با حمله به این سلول های پیر و آنچه آنها تولید می کنند، ممکن است روزی بتوانیم ارتباط بین مکانیسم های پیری و استعداد ابتلا به بیمارهایی مانند بیماری های قلبی، سکته، سرطان و زوال عقل را از بین ببریم.

بهبود عمده ای در سلامت موش های تحت درمان با ماده ای که باعث خود تخریبی سلول های پیرمی شوند مشاهده شد و مشکلات معمول پیری مثل کاهش توده عضلانی و یا کاهش در لایه های چربی که سبب چین و چروک می شود در آنها دیده نشد.

 Judith Campisiاز دانشگاه کالیفرنیا گفت: تحقیقات اخیر انجام شده در فرانسه و ایالات متحده کارهای خوبی برای آینده است، البته هنوز راه درازی تا رسیدن به هدف وجود دارد، نکته ای که این مطالعات نشان دادند این است که پیری غیر قابل برگشت نیست، ما همچنین می دانیم که چیزی درارگانیسم های پیر وجود دارد که سبب می شود سلول های بنیادی خوب عمل نکنند.  

هدف از این مطالعات گسترش عمرنیست بلکه گسترش سلامتی به منظور کاهش تاثیرات بیماری هایی مثل دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان است که به افراد بالای  70 یا 80 سال اجازه بدهد که  از سال های پایانی عمر خود بهتر لذت ببرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 16 فروردین,1394

بهزاد

با سلام و تشکر از زحماتتون .من 8 سال افسردگی بسیار شدید و اضطراب طولانی مدت داشتم و اکنون که به سن 30 سالگی رسیدم بسیار پیرتر از سن واقعیم نشون میدم و این باعث شده که دریک سیکل معیوب افسردگی و پیری زودرس گرفتار بشم و نتونم از افسردگی و اضطراب نجات پیدا کنم و افسردگیم بسیار شدیدتر از قبل شده.خواستم بدونم میشه سن بیولوژیکیم رو با استفاده از طول تلومرهای سلولی اندازهگیری کرد به کجا باید مراجعه کنم ؟ایا میشه با استفاده از انزیم تلومراز افتادگی و چروک پوستم کمتر بشه.خواهش میکنم شما رو به خدا جواب بدین؟

جمعه, 09 دی,1390

بهار

من جای جوش دارم خیلی زجر میکشم آدا خوب میشه؟
قبلا پاسخ داده شده است.

جمعه, 09 دی,1390

بهار

من جای جوش دارم خیلی زجر میکشم آدا خوب میشه؟
با کمک پیوند سلول های بنیادی به صورت تزریق سلول در زیر پوست در محل ایکار آکنه پژوهشگاه رویان توانسته بسیاری از بیماران را کمک کند.شما نیز می توانید از طریق تمای با ککینیک پوست به شماره 23562171و23562179 وقت ویزیت گرفته و مراجعه بفرمائید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه