تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مرداد 1394
ساخت عضله مصنوعی از سلول‌ها

  ساخت عضله مصنوعی از سلول‌ها

یک دکتری مهندسی بافت و بیومواد با اشاره به اینکه مهندسی بافت روشی است که سعی بر این است در آن مهندسی ارگان‌ها با شیوه‌ای صحیح انجام شود، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم بافت‌هایی را ایجاد کنیم که شبیه ساختار انسان باشد تا در صورت قطع عضو، آن عضو شبیه سازی شده به فرد پیوند زده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر محسن اکبری در سومین نشست از سلسله نشست‌های ستاد سلول‌های بنیادی با اشاره به اینکه مهندسی بافت روشی است که سعی بر این است که در آن ارگان‌ها مهندسی شود، گفت: توانسته‌ایم به صورت مستقیم سلول‌هایی را از بدن انسان برداشت و با یک ماده شیمیایی و پلیمر آن را مخلوط کنیم تا با روش هایی که موجود است آنها را به هم وصل کنیم و یک ساختار شبیه انسان را بسازیم.

به گزارش ایسنا وی افزود: به عنوان مثال اگر بخواهیم یک بافت عضلانی درست کنیم در داخل یک سری نخ های مخصوص سلول قرار می دهیم که این سلول‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که شبیه مواد داخل بدن انسان در بافت عضلانی هستند. نخ ها را کنار هم می گذاریم و با روش های موجود یک عضله مصنوعی را درست می کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه ویکتوریا کانادا با اشاره به اینکه در این روش تلاش شده که اگر مریضی عضله خود را به هر دلیلی از دست داده، بتوان با یک عضله مصنوعی به آن کمک کرد، افزود: در این روش عضله مصنوعی ساخته شده به بیمار پیوند زده می شود بنابراین بدن بیمار می تواند با عضله مصنوعی فرآیند طبیعی بدن خود را دنبال کند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه