سلول های بنیادی، بنیان، تاییدیه دارو چشمی داروی Eylea
تاریخ انتشار: شنبه 28 آبان 1390
FDA تاییدیه تزریق چشمی داروی Eylea  را صادر کرد

  FDA تاییدیه تزریق چشمی داروی Eylea را صادر کرد

سازمان غذا وداروی آمریکا (FDA) در روز جمعه به شرکت داروسازی Regeneron اجازه تزریق چشمی داروی Eylea را که به منظور درمان نابینایی در افراد مسن طراحی شده است، صادر کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  Eylea برای درمان نئوواسکولار یا زوال وابسته به سن ماکولا در نظر گرفته شده است. هر ساله بیش از 200،000 مورد در ایالات متحده با این بیماری تشخیص داده می شوند. درمان استاندارد برای این بیماری داروی Lucentis کمپانی  Roche است که در سال 2006 تاییدیه گرفت.
تحلیلگران انتظارات زیادی از Eylea دارند ، زیرا داده های آزمایش بالینی نشان داد که این دارو را می توان هر ماه استفاده کرد ، با وجود این FDA تزریق ماهانه را برای سه ماه اول و سپس دوماه یکبار توصیه کرد.

داروی Lucentis  یک بار در هر ماه استفاده می شود ، هر چند کمپانی  Roche می گوید که اغلب کمتر استفاده می شود.
شرکتRegeneron گفت : تولید Eylea هفته آینده راه اندازی می شود. هر دوزآن 1.850 دلار هزینه دارد در حالی که هزینه  Lucentis $ 2.000 است.  
شایع ترین عوارض جانبی Eylea شامل خونریزی ملتحمه ، درد چشم ، آب مروارید ، جداشدگی شبکیه از زجاجیه  و فشار بیشتر در داخل چشم است. در تعدادی از بیماران ، سکته مغزی و حملات قلبی غیر کشنده و مرگ عروق رخ داده است. این اثرات جانبی در حدود 1.8 درصد از بیماران رخ داده است.
اگر مصرف دارو در بازارهای دیگر تایید شود ، سازمان بهداشت و درمان Bayer ، Eylea را وارد  بازار خواهد کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه