تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مهر 1394
روش جدید برای تست پتانسیل تمایزی iPSCها می تواند منجر به درمان ها ایمن تر و کارآمدتر شود

  روش جدید برای تست پتانسیل تمایزی iPSCها می تواند منجر به درمان ها ایمن تر و کارآمدتر شود

از زمان کشف سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCها)، پتانسیل زیادی برای تکوین درمان ها در زمینه طب ترمیمی ایجاد شده است و تمام تلاش ها در این زمینه بوده است که چگونه از این iPSCها به صورت ایمن و موثر در درمان بیماری ها استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، کمپانی Atlas Regeneration روشی را برای تست پتانسیل تمایزی iPSCها طراحی کرده است که موجب شده پتانسیل تمایزی آن ها خیلی سریع تر از آن چه پیش از این انجام می شد مورد آنالیز قرار گیرد.

کشف iPSCها از سال 2006 منجر به انقلابی در زمینه سلول های بنیادی شده است. رده های iPSCها تبدیل به ابزارهای قوی شده اند که می تواند برای مطالعات تکوین جنین انسان و هم چنین مدل سازی بیماری های انسان مورد استفاده قرار گیرند. از طرف دیگر انتظار می رود با توجه به پتانسیل تمایزی بالای این سلول ها، بتوان از آن ها به عنوان منبع سلولی موثر در زمینه طب ترمیمی استفاده کرد. طی مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است کمپانی Atlas Regeneration با همکاری Insilico نشان داده اند که iPSCها در سطح مسیرهای سیگنالینگ سلولی مشابهت بالایی با  سلول های بنیادی جنینی دارند و مثال هایی را ارائه داده اند که چگونه آنالیز فعالیت مسیرها می تواند برای شناسایی ناهنجاری های رده های iPSC یا پیش بینی پتانسیل تمایز آن ها در آزمایشگاه استفاده شود. این نتایج نشان می دهد که پروفایل فعال سازی مسیرها می تواند استراتژی امیدوارکننده ای برای ارزیابی ایمنی و کارایی رده های iPSCها در طب ترجمانی باشد. این امر به محققین اجازه می دهد که از توانایی های تمایزی iPSCها برای صرفه جویی زمانی بیمارانی که در انتظار درمان هستند استفاده کنند. آن ها توانسته اند اطلاعات مربوط به فعال سازی مسیرها در بیش از 20 رده سلول بنیادی جنینی و 12 رده سلول iPSC را آنالیز کنند. این آنالیزها و پلت فرم ایجاد شده به پزشکان و محققین اجازه می دهد که در سریع ترین زمان ممکن بهترین تصمیم گیری را داشته باشند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در www.atlasregeneration.com مشاهده کنید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه