تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مهر 1394
فریز کردن ژله وارتون بند ناف انسانی به صورت تازه، بعد از ذوب کردن تعداد بیشتری سلول بنیادی مزانشیمی برای سلول درمانی فراهم می کند

  فریز کردن ژله وارتون بند ناف انسانی به صورت تازه، بعد از ذوب کردن تعداد بیشتری سلول بنیادی مزانشیمی برای سلول درمانی فراهم می کند

برخی بانک های خون بند ناف، تمام بند ناف را فریز می کنند که موجب می شود بعد از ذوب کردن جمعیت های هتروژنی از سلول های بنیادی مزانشیمی از این بخش میکروآناتومیک بدست آید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از J Cell Biochem، فریز کردن تمام بافت منجر به این می شود که به دلیل تشکیل یخ درون سلولی ،حفاظت انجمادی ضعیف، بحث های انتقال آب و گرما و آسیب به ارتباطات بین سلولی، بعد از ذوب کردن بافت تعداد سلول ها زیر تعداد بهینه باشد. به منظور ایجاد روشی ساده برای به دست آوردن سلول های بنیادی مزانشیمی هموژن برای بانک های خون بند ناف، محققین در دانشگاه ملی سنگاپور رفتار سلولی سه گروه از بافت های بند ناف را بعد از ذوب کردن مورد مقایسه قرار دادند: 1) ژله وارتون تازه ای که سلول های آن جداسازی نشده بود 2) سلول های بنیادی جداسازی شده از ژله وارتون 3) تمام بند ناف.

ژله وارتون و سلول های بنیادی جداسازی شده از ژله وارتون بعد از این که از فریز درآمدند و ذوب شدند نرخ بقای بیش از 90 درصد نشان دادند و این در حالی بود که  ظرف 24 ساعت تک لایه های اپی­ تلوئیدی را در کشت اولیه نشان دادند. این در حالی بود بند نافی که به طور کامل فریز شده بود بعد از ذوب شدن، رشد سلولی آهسته ای نشان داد و کشت آن هم مخلوطی از  اپی تلوئیدها و سلول های فیبروبلاستی بود. نتایج نشان داد که زیستایی و تکثیر سلول های بنیادی جداسازی شده از ژله وارتون و ژله وارتون بعد از ذوب شدن به میزان معناداری بالاتر از تمام بند ناف است. ظرفیت تمایزی این سلول ها برای تمایز به استخوان و غضروف نیز به مراتب بهتر از تمام بند ناف بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه