تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مهر 1394
درمان سرطان خون یک کودک با سلول‌های خون بندناف
نصر اصفهانی:

  درمان سرطان خون یک کودک با سلول‌های خون بندناف

رییس پژوهشکده رویان اصفهان گفت: امروز در علم شبیه سازی به جایی رسیده‌ایم که با کمک مرکز سلول‌های بنیادی توانستیم سرطان خون یک پسر 11 ساله را درمان کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، محمدحسین نصراصفهانی در مراسم اهدا "مارال" (قوچ شبیه سازی شده در معرض خطر منطقه حفاظت شده قمیشلو) به شهردار اصفهان، اظهار کرد: همانطور که اصفهان را به عنوان شهر گنبدهای آبی در جهان می‌شناسند در زمینه علم نیز اصفهان را شهر شیبیه سازی ایران می دانند.

 
وی افزود: در مرکز رویان اصفهان نزدیک به 100 نفر متخصص، دکترا و فوق لیسانس مشغول به فعالیت هستند و کار کردن در چنین سطحی نه تنها در اصفهان بلکه در ایران بی نظیر است.
 
رییس پژوهشکده رویان اصفهان با بیان اینکه در رویان قسمت شبیه سازی به پژوهشکده اصفهان سپرده شده است، ادامه داد: شبیه سازی از گوسفند شروع شد و در این شبیه سازی متوجه شدیم در تمام سلول ها ژن‌های یکسان وجود دارد.
 
نصراصفهانی تصریح کرد: امروز دنیا برای شبیه سازی حیوانات در معرض انقراض بسیج شده است و این کار در کشور از قوچ قمیشلو که یک گونه در معرض خطر بود آغاز شد.
 
وی اضافه کرد: آلودگی‌های محیط زیست و همچنین مشکلات توسعه‌ای نا بجا در آینده‌ای نزدیک این حیوان را در معرض نابودی قرار می‌دهد، بنابراین مرکز رویان اصفهان تلاش کرد با استفاده از شبیه سازی بین گونه‌ای یک سلول بارور قوچ را در رحم یک گوسفند ماده پرورش دهد.
 
رییس پژوهشکده رویان اصفهان ادامه داد: در دنیا تنها چهار کشور توانایی اجرای چنین کاری را دارند البته این علم در ایران نیز بیش از این پیشرفت کرده و امروز پسری 11 ساله را داریم که توانسته‌ایم با خون ذخیره شده بندناف او که در کودکی ذخیره کرده بودیم، سرطان خون این کودک را درمان کنیم.
 
نصر اصفهانی اضافه کرد: بانک خون بندناف را می‌توان برای افراد دیابتی، سرطانی و بیماری‌های خاص نیز استفاده کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همانطور که در تهران مرکز سلول‌های بنیادی تشکیل شد در اصفهان نیز چنین مرکزی ایجاد شود چراکه اصفهان هم نیازمند چنین مرکزی است و هم پتانسیل آن را دارد.
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه