تاریخ انتشار: یکشنبه 01 آذر 1394
دستگاه جداکننده سلول برای شناسایی سرطان ساخته شد
در دانشگاه شریف؛

  دستگاه جداکننده سلول برای شناسایی سرطان ساخته شد

محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت و تجاری سازی دستگاههای جداکننده سلول برای شناسایی سرطان شدند که قرار است نمونه پیشرفته این دستگاه برای درمان ناباروری نیز ساخته شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، سینا اسد علی زاده، مسئول برنامه دفتر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با مهر در خصوص دستگاههای جداکننده سلولی تولید شده در دانشگاه شریف گفت: این دستگاههای جداکننده سلولی در آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی کاربرد دارد که با استفاده از ستون جداکننده سلولی این دستگاه، سلول های نشانه گذاری شده جداسازی می شوند.

وی با بیان اینکه سلولهای نشان گذاری شده در ستون جداکننده قرار می گیرد، افزود: سپس توسط میکروبیدهای فلزی که در این ستون قرار دارند، سلول های هدف جدا شده و برای آزمایشات مختلف استفاده می شوند.

اسد علی زاده با بیان اینکه جداسازی سلول ها برای سرطان شناسی، ایمونولوژی و... قابل کاربرد است، اظهار داشت: این سیستم، با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ساخته شده و اکنون تجاری شده  آن در بازار وجود دارد. همچنین سازمان غذا و دارو این سیستم را تایید کرده است.

وی تاکید کرد: بنا داریم تا در دفتر توسعه فناوری شریف مدل دیگری از جدا کننده سلولی را برای درمان ناباروری با استفاده از کسب دانش فنی طراحی و در نهایت بسازیم.

 وی گفت: حدود پنجاه هزار مورد از این دستگاه در کشور نیاز است که این تعداد گردش مالی دو و نیم میلیارد تومانی به دنبال خواهد داشت.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه