تاریخ انتشار: دوشنبه 23 آذر 1394
تناقضات در تزریق اسید هیالورونیک برای درمان استئوآرتریت

  تناقضات در تزریق اسید هیالورونیک برای درمان استئوآرتریت

تزریق اسید هیالورونیک یک درمان متداول برای بیماری استئوآرتریت محسوب می شود اما مطالعه جدید به وسیله زیست مهندسین دانشگاه Cornell اطلاعات جدید در مورد مزایا و معایب استفاده از این ماده ارائه داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازprnewswire، در حال حاضر تزریق اسید هیالورونیک یک درمان متداول برای استئوآرتریت محسوب می شود که بیش از 27 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. این اسید هیالورونیک موجب لغزنده شدن سطح مفاصل می شود. در حال حاضر هشت نوع محصول اسید هیالورونیک در آمریکا به فروش می رسد که مورد تایید FDA‌هستند و سالانه بیش از 1 بیلیون دلار برای خرید آن ها هزینه می شود. اما این اسید هیالورونیک چگونه عمل می کند؟

محققین در این مطالعه جدید نشان داده اند که مولکولی دیگر به نام lubricin به متصل شدن اسید هیالورونیک به سطح بافت کمک می کند و این امر به نوبه خود موجب کاهش اصطکاک در سطح مفاصل می شود. این یافته ها نشان می دهد که کارایی درمان با اسید هیالورونیک ممکن است به میزان وجود lubricin در زمان تزریق در مفاصل بستگی دارد و در نتیجه توضیح می دهد که چرا در مطالعات بالینی با استفاده از اسید هیالورونیک، نتایج متنوعی بدست می آید. این امر ضرورت فورمولاسیون های جدید اسید هیالورونیک که بتوانند در بالین موثر باشند را خاطر نشان می سازد. در این مطالعه جدید محققین نشان داده اند که غضروف در حضور اسید هیالورونیک بسیار ویسکوز، به سمت دومین هایی در مفصل حرکت می کند که اصطکاک کمتری داشته باشند. با توجه به این یافته های جدید زیست مهندسین Cornell مشتق جدید از اسید هیالورونیک به نام HYADD4‌ را معرفی کرده اند که مورد تایید FDA برای استفاده بالینی است. این فرمولاسیون جدید از اسید هیالورونیک می تواند الاستیسیته، ویسکوزیته و زمان مقاومت را در مفصل بالا ببرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه