تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 دی 1394
علمی که میلیاردی سود می‌آورد/ رهبری، حامی نخست دانش سلول‌های بنیادی
برترین محقق سرطان و خون جهان

  علمی که میلیاردی سود می‌آورد/ رهبری، حامی نخست دانش سلول‌های بنیادی

برترین محقق سرطان و بیماری‌های خونی جهان با اشاره به اینکه پیوند سلول‌های بنیادی برای ۶۶ بیماری که هر بیماری یک میلیون دلار هزینه دارد، امکانپذیر است، از حمایت‌ ویژه رهبری برای ارتقای دانشی گفت که تاکنون ۶ میلیارد دلار ارز آوری داشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از تسنیم، پروفسور اردشیر قوام زاده درباره برگزاری سومین کنگره بین المللی پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز و همچنین ششمین کنگره ملی در این حوزه که 24 تا 26 دی ماه در ساختمان اسناد برگزار می‌شود، اظهار داشت: در طول یک چهام قرن یعنی به مدت 25 سال تاکنون؛ بالغ بر 5 هزار و 488 پیوند سلول‌های بنیادی در کشور صورت پذیرفته است که بنیان این کار نیز از بیمارستان شریعتی شروع شده است.

پروفسور اردشیر قوام زاده برترین محقق سرطان و بیماری‌های خونی جهان در سال 2012

برترین محقق سرطان و بیماری‌های خونی جهان ادامه داد: پیوند سلول‌های بنیادی برای 66 بیماری امکان‌پذیر است و این در حالیست که هزینه هر کدام از این بیماری‌ها بالغ بر یک میلیون دلار بوده و از سال 1369 تاکنون با همت متخصصان داخلی از خروج 5 تا 6 میلیارد دلار از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

پروفسور قوام زاده تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان شریعتی در سال بالغ بر 440 پیوند سلول‌های بنیادی انجام می‌دهد و در این راستا 8 مرکز درمانی دیگر کشور از جمله بیمارستان نمازی شیراز و یا بیمارستان‌های در کرمان، کرمانشاه و ... سالانه 200 پیوند سلول‌های بنیادی در حوزه های مختلف خونی، سرطان، متابولیک و ... انجام می‌دهند.

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام برگزاری سومین کنگره بین المللی پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز و همچنین ششمین کنگره ملی در این حوزه که 24 تا 26 دی ماه در ساختمان اسناد مقابل کتابخانه ملی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این کنگره که به نوعی چهارمین کنگره پیوند مغز و استخوان در حیطه مدیترانه شرقی نیز است متخصصان و دانشمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، هلند، آلمان، هند، سنگاپور و همچنین متخصصان ایرانی نیز حضور می‌یابند.

برترین محقق جهان در حوزه سرطان و بیماری‌های خونی در سال 2012 با اشاره به اینکه 76 درصد از افرادی که تحت پیوندهای سلول‌های بنیادی قرار گرفتند از بیماری نجات یافتند و تلاشمان برای رسیدن به درمان 100 درصدی است، خاطرنشان کرد: مبحث سلول‌های بنیادی آنقدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که رهبر معظم انقلاب نیز برای گسترش این علم در ایران کمک‌های مالی شایانی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه