پیوند، کلیه ، ایران
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 آذر 1390
سالانه دو هزار كلیه در كشور پیوند می شود

  سالانه دو هزار كلیه در كشور پیوند می شود

دبیر اجرایی كنگره جهانی دیالیز و پیوند كلیه با بیان این كه سالانه دو هزار كلیه در كشور پیوند زده می شود، گفت: هم اكنون 40 هزار بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند در سطح كشور وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا،'محسن نفر' در سیزدهمین همایش جهانی نفرولوژی دیالیز و پیوند كلیه در یزد افزود: از این تعداد 20 هزار بیمار دیالیزی و مابقی نیازمند پیوند كلیه هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به آمار رو به افزایش بیماری های نارسایی كلیوی پیش بینی می شود سال آینده پنج هزار نفر به آمار بیماران دیالیزی كشور افزوده گردد.

دبیر اجرایی كنگره جهانی دیالیز و پیوند كلیه با بیان این كه بیماریهای مزمن كلیه از شایعترین بیماری ها در كشور است، ابتلا به فشار خون و بیماری دیابت را از مهمترین دلایل بروز نارسایی های كلیه بیان كرد و گفت: 85 درصد مبتلایان به بیماری های كلیه مبتلا به فشار خون و دیابت اند.

'نفر' تصریح كرد: كنترل بیماری فشار خون و دیابت مانع ابتلا به نارسائی كلیه می شود.

این فوق تخصص كلیه با اشاره به وضعیت بسیار خوب كشور در پیوند كلیه خاطرنشان كرد كمبودهایی در این زمینه داریم كه امیدواریم مرتفع شود.

وی با ضعیف خواندن پژوهش در زمینه نفرولوژی در كشور اظهار امیدواری كرد با برگزاری چنین همایش هایی پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شود.

این فوق تخصص كلیه با اشاره به كمبود نفرولوژیست در ایران افزود: اكنون تنها 250 نفرولوژیست در ایران فعالیت می كنند؛ در حالی كه كشور ما به 700 نفرولوژیست نیاز دارد.

دبیر اجرایی كنگره جهانی دیالیز و پیوند كلیه همچنین با تاكید بر اجتناب از استعمال دخانیات برای پیشگیری از بروز بیماری های نارسایی كلیوی گفت: افراد سیگاری 10 برابر سایر افراد به بیماری نارسایی كلیوی مبتلا می شوند.

نفر یادآور شد مطالعات نشان می دهد قلیان بیشتر از سیگار می تواند منجر به بروز بیماری های نارسایی كلیوی شود.

سیزدهمین كنگره جهانی نفرولوژی، دیالیز و پیوند كلیه از دیروز با هدف ارائه جدیدترین مقالات و مباحث در باره بیماری های مزمن و حاد كلیه، پیوند كلیه و دیالیز در یزد آغاز شده است.

این كنگره كه هر دو سال یك بار برگزار می شود برای سیزدهمین دوره با حضور 25 مهمان خارجی از كشورهای اروپا، آمریكا، برزیل، لبنان و 200 متخصص كلیه و دیالیز به مدت سه روز در سالن هلال احمر یزد ادامه خواهد داشت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه