تاریخ انتشار: شنبه 26 دی 1394
رویان از کمبود بودجه رنج می برد/ 40 کارآزمایی بالینی سلول درمانی در انتظار تامین اعتبار
رئیس پژوهشگاه رویان:

  رویان از کمبود بودجه رنج می برد/ 40 کارآزمایی بالینی سلول درمانی در انتظار تامین اعتبار

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: رویان به عنوان مجموعه ای که ایران را در رده 10 کشور نخست دنیا در حوزه دانش سلول های بنیادی قرار داده، با مضیقه مالی روبرو است و بودجه فعلی کفاف تحقیقات آن را نمی دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر حمید گورابی افزود: بودجه این مجموعه در مقایسه با عملکرد آن در کشور ناچیز است و قابل قیاس با مراکز پژوهشی مشابه خارجی نیست.

وی با اشاره به اینکه خبرهای چندان خوبی هم در زمینه افزایش بودجه سال آینده مجموعه نداریم، بیان کرد: متاسفانه به نظر می رسد افزایش بودجه سال آتی بسیار پایین تر از حد انتظار باشد و حتی کفاف افزایش حقوق پرسنل فعلی را ندهد. 
گورابی تاکید کرد: اگر بخواهیم جایگاه کشورمان را در عرصه سلول های بنیادی در دنیا حفظ کنیم، باید به مجموعه رویان که موثرترین نقش را در حوزه تحقیق و پژوهش به خصوص سلول های بنیادی داشته است، کمک بیشتری شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت و پتانسیل این مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی، بودجه مناسب برای آن در نظر گرفته شود.
گورابی افزود: رویان نام ایران اسلامی را سربلند کرد و با کمترین اعتبارات توانستیم پیشرفت های خوبی را به وجود آوریم که با تخصیص اعتیارات مناسب این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

بیش از 40 کارآزمایی بالینی سلول درمانی در انتظار بودجه 

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر بیش از 40 کارآزمایی بالینی در زمینه سلول درمانی در این پژوهشگاه داریم که مجبوریم علاوه بر تامین هزینه جداسازی و کشت سلول ها، هزینه بخش های بالینی کارآزمایی سلول درمانی را نیز بپردازیم.
وی با اشاره به این که برای استفاده از دانش سلول های بنیادی در درمان بیماری ها لازم است کار آزمایی های متعددی هم انجام گیرد، گفت: کارآزمایی به ازای هر بیمار هزینه ای بین 500 تا یک میلیارد ریال هزینه در بردارد که لازم است در هر کارآزمایی بالینی چندین بیمار مورد بررسی قرار گیرد. 
گورابی افزود: مراکز مهم تحقیقاتی جهان آماده همکاری با پژوهشگاه هستند و طرح های مشترک خوبی قابل تعریف است اما ما حتی قادر به تامین هزینه سفر محققان خود برای این همکاری ها نیستیم. 
گورابی اظهار امیدواری کرد که بودجه مناسبی در اختیار رویان قرار گیرد تا پاسخگوی ایده ها و نوآوری های دانشمندان این مجموعه باشیم و از نتایج تحقیقات آن بتوانیم خدمات درمانی مطلوبی در اختیار بیماران قرار دهیم .
رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: ما به دانشمندان خود کمتر توجه می کنیم و اعتبارات پژوهشی مناسب را برای تحقق ایده ها و پیشرفت علم و دانش در اختیار آنها قرار نمی دهیم.
پژوهشگاه رویان سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر سه پژوهشکده علوم تولید مثل، سلول های بنیادی و زیست فناوری را تحت پوشش دارد. 
توسعه تحقیقات در زمینه ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول های بنیادی جنینی و اجرای نخستین طرح همانندسازی حیوانات در خاورمیانه از جمله فعالیت های علمی پژوهشگاه رویان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه