تاریخ انتشار: یکشنبه 04 بهمن 1394
تحریک الکتریکی می تواند ویژگی های ضربانی سلول های قلبی در حال تشکیل را تنظیم و هماهنگ سازد

  تحریک الکتریکی می تواند ویژگی های ضربانی سلول های قلبی در حال تشکیل را تنظیم و هماهنگ سازد

مهندسین دانشگاه کلمبیا برای اولین بار نشان داده اند که تحریک الکتریکی سلول های عضلات قلبی انسانی(کاردیومیوسیت ها) که حاصل مهندسی سلول های بنیادی انسان هستند می تواند به تکوین و عملکرد بهتر این سلول ها کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، این محققین از سیگنال های الکتریکی استفاده کردند که شبیه سیگنال های موجود در قلب در حال تکوین بود و بوسیله آن ها ضربان های قلبی کاردیومیوسیت های در حال تشکیل را تنظیم و هماهنگ کردند.

بیماری های قلبی عروقی یکی از مشکلات اصلی سلامت جامعه در سراسر دنیا هستند و دلیل عمده آن هم این است که قلب قادر به خودترمیمی نیست و اگر کاردیومیوسیت ها به هر دلیلی دچار آسیب شوند توانایی محدودی برای بازسازی دارند. به همین دلیل محققین همواره به دنبال یافتن راهی برای بازسازی قلب با استفاده از کاردیومیوسیت های حاصل از بازبرنامه ریزی سلول های خون یا پوست بیمار هستند. اما یکی از مشکلات این کاردیومیوسیت های مشتق از سلول های دیگر و سلول های بنیادی، عدم یکپارچه شدن مناسب آن ها با بافت از پیش موجود قلبی است. اما در این مطالعه اخیر، دکتر نواکویچ و همکارانش توانسته اند با بکار بردن تحریک الکتریکی در طیف فیزیولوژیک موجب بلوغ بهتر سلول های قلبی، تنظیم فعالیت انقباضی آن ها و بهبود توانایی ارتباطی این سلول ها با یکدیگر شوند. در واقع استفاده از این تحریک موجب می شود که این سلول های به خوبی با بافت قلبی یکپارچه شوند و به فرایند انقباضی و کارایی بیشتر آن کمک کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه