تاریخ انتشار: دوشنبه 12 بهمن 1394
شناسایی الگوی ژنتیکی در رحم که با عدم موفقیت IVF‌مرتبط است

  شناسایی الگوی ژنتیکی در رحم که با عدم موفقیت IVF‌مرتبط است

کارشناسان باروری و تولیدمثل در هلند الگوی ژنتیکی خاصی را در رحم شناسایی کرده اند که می تواند به پیش بینی موفقیت آمیز بودن IVF کمک کند. یافته های این مطالعه می تواند به محققین کمک کند که دریابند چرا IVF در برخی از خانم ها به طور مرتب با شکست مواجه می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،بسیاری از زنانی که متحمل دوره های متعدد IVF می شوند، علی رغن کیفیت مناسبی که جنین های آن ها دارند اغلب در این فرایند با شکست مواجه می شوند و مشخص نیست که پوشش رحم دلیل آن است یا خیر.

در این مطالعه جدید محققین بیوپسی هایی را از پوشش رحمی 43 خانم با سابقه عدم موفقیت در IVF‌برداشتند و نشان داده اند که بسیاری از زنانی که با این مشکل مواجه بوده اند(بیش از 80 درصد) بیان یک ژن در پوشش رحمی شان غیر طبیعی بوده است. پروفسور فرانک هاستل در دانشگاه اوتریخت می گوید اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که کسر وسیعی از زنانی که دچار عدم موفقیت در IVF‌می شوند، به دلیل مشکلاتی است که در پذیرش رحمی شان وجود دارد. به دلیل مشکلی که این گونه بیماران دارند متاسفانه شانس بارداری موفق آن ها بسیار پایین است و در نتیجه نیاز به مشاوره های جدی برای زمان و هزینه هایی دارند که صرف می کنند تا با تکرار بیشتر با بارداری برسند. البته در این بیمارانی وجود دارند که چندین بار متحمل IVF‌شده اند اما دچار چنین مشکلات ژنتیکی نبوده اند و متاسفانه با شکست مواجه شده اند. در حالی که یافته های این مطالعه در ایجاد زمینه های مطالعات باروری بسیار مهم است اما نیاز به این است که در گام بعدی تعداد داوطلب بیشتری را مورد ارزیابی قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه