تاریخ انتشار: شنبه 17 بهمن 1394
ذخیره کردن سلول‌های بنیادی بیمه‌ای برای سلامت فرزند ‌
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد

  ذخیره کردن سلول‌های بنیادی بیمه‌ای برای سلامت فرزند ‌

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان گفت: ذخیره کردن سلول‌های بنیادی حداقل کاری است که والدین برای سلامت فرزندان انجام می دهند و همانند بیمه‌ای برای سلامت نوزاد است و این سلول‌های ذخیره شده در درمان برخی بیماری‌ها و حتی در جوان سازی پوست کاربرد دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحسن نساج حسینی اظهار کرد: والدینی که به فکر آینده فرزند خود هستند، لازم است یک ماه قبل از تولد فرزند خود به ما مراجعه کرده تا پس از مشاوره پزشکی، آزمایشی به منظور سنجش پاکی خون مادر در برابر عفونت‌های ویروسی انجام شود.

وی افزود: پس از انجام آزمایش در صورت نبود مشکل، قراردادی مادام العمر با والدین بسته می‌شود که در آینده با ذخیره سلول‌های بنیادی خانواده‌ها بتوانند سلامتی خود و فرزندشان را پس‌انداز کنند.

نساج از حضور ماهانه 20 مراجعه کننده به این نمایندگی خبر داد و افزود: ذخیره کردن سلول‌های بنیادی حداقل کاری است که والدین برای سلامت فرزندان انجام می‌دهند و همانند بیمه‌ای برای سلامت نوزاد است و این سلول‌های ذخیره شده در درمان برخی بیماری‌ها و حتی در جوان سازی پوست کاربرد دارد.

وی در زمینه اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی گفت: سلول‌های بنیادی در خون بند ناف جفت قرار گرفته و همانند یک قطعه یدکی عمل می‌کند و از قابلیت تبدیل به بافت‌های مختلفی از جمله بافت پوست، بافت خون و بافت عضله قلبی برخوردار است.

به گفته معاون پژوهشی جهاددانشگاهی، از ذخیره سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌هایی از جمله سرطان خون، بیماری پوستی، عصبی، درمان دیابت و یا تالاسمی ماژور استفاده می‌شود.

مسؤول بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گیلان یادآور شد: بدون شک سلول‌های بنیادی ذخیره شده برای هر نوزاد، در مواقع ضروری و نیاز برای خود او کاربرد دارد و در صورتی که از سازگاری نقشه ژنتیکی برخوردار باشد برای والدین و اطرافیان نزدیک نیز کاربرد خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بانک خون بند ناف رویان گیلان از سال 87 تاکنون با همکاری جهاددانشگاهی راه اندازی شد و تاکنون با پذیرش بیش از هزار متقاضی به نمونه‌گیری و ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد متولد شده اقدام می‌کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه