تاریخ انتشار: شنبه 17 بهمن 1394
رویان در انتظار تسهیل ذخیره سازی 40 هزار نمونه خون بند ناف

  رویان در انتظار تسهیل ذخیره سازی 40 هزار نمونه خون بند ناف

مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون، تعداد خون بندناف در بانک عمومی رویان را پنج هزار نمونه اعلام کرد و گفت: حداقل نمونه های خون بندناف در بانک عمومی این مجموعه باید بین 30 تا 40 هزار نمونه باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، مرتضی ضرابی در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت ذخیره سازی این تعداد نمونه خون، به احتمال بالای 50 درصد می توان نمونه مورد نیاز بیماران پیوند سلول های خون را تهیه و در اختیار آنان قرار داد.
ضرابی، هزینه ذخیره سازی همراه با آزمایش ژنتیک هر نمونه خون بند ناف را در بانک عمومی حدود 15 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم، امکان ذخیره سازی حداقل 10 هزار نمونه در سال فراهم می شود.
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون افزود: پیوندهای انجام شده در کشور، حاکی است که ذخیره نمونه های خون بند ناف هم از خروج ارز جلوگیری می کند و هم باعث نجات جان بیمار می شود.
در زمان حاضر حدود 65 هزار نمونه خون بند ناف در این مجموعه ذخیره سازی شده که 5 هزار نمونه آن مربوط به بانک عمومی و بقیه نیر به بانک حصوصی تعلق دارد.

** بانک خون بندناف عمومی رویان همچنان بر ریل عدم اختصاص بودجه 
وی اظهار کرد: روند عدم تخصیص اعتبار برای بانک عمومی خون بند ناف این مجموعه همچنان ادامه دارد و در بودجه سال 95 هم اعتباری برای این بخش در نظر گرفته نشده است.
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون تصریح کرد: تخصیص نیافتن اعتبار سبب توقف فعالیت این بخش شده و این موضوع مشکلاتی را برای بیماران نیازمند به پیوند سلول های خونی به وجود آورده است.
ضرابی به ادامه پیگیری برای اختصاص بودجه این مجموعه در سال آینده اشاره کرد و گفت: مقرر شد درخواست اعتبار برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شود که در صورت امکان، ردیف بودجه ای برای این کار منظور شود.
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون به استفاده از توان خیرین و نیکوکاران برای ذخیره سازی خون بند ناف اشاره کرد و گفت: با توجه به مساله بودجه، در تلاش هستیم از کمک این افراد برای ذخیره سازی خون بند ناف بهره گیریم. 
علمی ** 1201 **2017
انتهای پیام /* 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه