تاریخ انتشار: دوشنبه 19 بهمن 1394
ممکن است روش های استاندارد استخراج سلول های بنیادی برای طب بازساختی بهتر باشد

  ممکن است روش های استاندارد استخراج سلول های بنیادی برای طب بازساختی بهتر باشد

محققین سلول های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه UCLA فرایندی طبیعی را در جنین در حال تکوین انسان کشف کرده اند که ممکن است در زمان گرفتن سلول های بنیادی جنینی در آزمایشگاه به آن توجه نشده باشد. این کشف اطلاعات حیاتی را ارائه می دهد که می تواند برای تولید سلول های بنیادی به منظور استفاده در سلول درمانی و طب بازساختی مفید باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، یافته های این مطالعه می تواند دیدگاه هایی را در مورد چگونگی انتقال اطلاعات از تخم لقاح نیافته به یک جنین و اثر آن روی کیفیت جنین و متعاقب آن تولد نوزادان سالم در اختیار محققین قرار دهد.

در این مطالعه محققین روی متیلاسیون DNA در جنین اولیه و سلول های بنیادی مشتق شده از جنین ها فوکوس کردند. متیلاسیون DNA نقش مهمی در چگونگی استفاده از اطلاعات ژنتیک در بدن ایفا می کند و اگر این فرایند به درستی صورت گیرد می تواند تکوین صحیح جنین را تا حدی تضمین کند. علاوه براین متیلاسیون DNA نقش مهمی در حفظ پرتوانی سلول های بنیادی جنینی دارد. این مطالعه نشان داده است که استفاده از روش هایی که اخیرا برای جداسازی سلول های بنیادی جنینی در آزمایشگاه استفاده می شود می تواند منجر به از دست رفتن متیلاسیون DNA شود. در جنین اولیه، مرحله بلاستوسیست کمتر از پنج روز طول می کشد و سلول های جنینی انسان که کمتر بلوغ یافته اند و در مراحل اولیه بلاستوسیستی وجود دارند را سلول های جنینی ساده یا naïve embryonic cells می نامند. به نظر می رسد که در زمان لانه گزینی، این سلول های بنیادی ساده کمی بالغ تر شده و به سلول های جنینی ابتدایی یا primed embryonic cells تبدیل می شوند زیرا آن ها مستعد این هستند که به هر سلولی در بدن تبدیل شوند. در سال 1998، محققین اولین بار توانستند سلول های بنیادی جنینی را از جنین استخراج کنند که در واقع primed embryonic cells بودند. این روش، روش استاندارد مورد استفاده بود تا این که محققین شروع به استفاده از روشی کردند که naïve embryonic cells را جداسازی می کرد. در سه سال گذشته تصور می شد که naïve embryonic cells بر primed embryonic cells ارجحیت دارند اما اطلاعات این مطالعه جدید نشان می دهد که روشی که منجر به تولید سلول های جنینی ساده یا naive می شود با از دست رفتن متیلاسیون DNA‌همراه است که خود منجر به بروز مشکلاتی می شود. این امر منجر به این شده است که محققین پیشنهاد دهند که برای استفاده از سلول های بنیادی جنینی برای طب بازساختی بهتر است این سلول ها در مرحله primed باشد. برای رسیدن به نتیجه قطعی تر، محققین امیدوارند که بتوانند شرایط بهینه ای را برای ایجاد سلول های بنیادی جنینی naive ایجاد کنند که باثبات تر باشد و متیلاسیون های DNA‌را حفظ کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه