تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 بهمن 1394
سلول درمانی: یک راه حل غیر جراحی برای درمان لیگامنت پاره

  سلول درمانی: یک راه حل غیر جراحی برای درمان لیگامنت پاره

لری اسمیت که به دلیل آسیب دیدگی لیگامنت هایش دچار درد شدیدی بود و قدرت حرکتی اش کاهش یافته بود، اینک به لطف استفاده از تزریق سلول های بنیادی توانسته است تا حد زیادی زندگی روزانه اش را به طور عادی از سر گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لری اسمیت بیماری است که حدود چهل سال پیش بر اثر یک حادثه دچار پارگی ACL، MCL‌و مینسک شد و از آن زمان به بعد همواره در راه رفتن عادی هم دچار مشکل بوده است. در سال 2015 وی سطح درد خود را در زمان استراحت پنج از ده و در زمان حرکت هشت از 10 توصیف کرد. این درد برای اسمیت بدتر هم شد زیرا وی هم دچار آرتریت شد و هم این که زانوی چپش به دلیل تورم دو برابر زانوی راستش شد. خود وی در توصیف شرایطش می گوید: هر موقع از خانه خارج می شدم، شیرین ترین لحظه برای من زمانی بود که به خانه بر می گشتم و می توانستم با استراحت از شدت درد بکاهم.

پیش از این وی متحمل جراحی ترمیمی برای زانویش شده بود و به طور منظم برای کاهش دردش از کورتیکواستروئیدها استفاده می کرد. با این حال وی بازهم برای تسکین درد ناچار بود از کیسه آب گرم یا نمک داغ استفاده کند تا دردش التیام یابد. تا این که چندی پیش وی از طریق یکی از دوستانش با سلول درمانی آشنا شد. اینک وی توانسته است با تزریق سلول های بنیادی و استفاده از سلول درمانی برای هر دو پایش تا حدی زیادی از شدت درد راحت شود. بعد از این سلول درمانی وی اذعان داشته است که سطح درد برای وی از به یک دهم رسیده است. برای سلول درمانی وی، پزشکان از سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان خودش استفاده کرده اند. اینک وی، شش ماه بعد از سلول درمانی، می تواند با کمترین میزان احساس درد پیاده روی کند و فعالیت های روزانه اش را انجام دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه