تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 بهمن 1394
انتقال سلول های بنیادی موجب بهبود آسیب های استخوانی بزرگ در رت ها می شود

  انتقال سلول های بنیادی موجب بهبود آسیب های استخوانی بزرگ در رت ها می شود

مطالعه ای جدید که به تازگی منتشر شده است به ارزش سلول های بنیادی در ترمیم آسیب های مختلف از جمله از دست رفتن ساختار استخوانی بیشتر صحه می گذارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه جدید در دانشگاه Emory نشان داده است که انتقال سلول های بنیادی روی یک داربست پلیمری به منظور تیمار نواحی بزرگی که استخوان شان را از دست داده اند می تواند تشکیل استخوان و ویژگی های مکانیکی آن را در مقایسه با درمان های استاندارد موجود و هم چنین داربست به تنهایی بهبود ببخشد. این نوع درمان می تواند جایگزینی مناسب برای جراحی های پیوند استخوان باشد.

امروزه آسیب های استخوانی وسیع یکی از چالش های بزرگ پیش روی جراحان ارتوپد است. این آسیب ها می توانند ناشی از تصادفات یا آسیب های جنگی باشند. در این مطالعه جدید محققین از مدل رت برای شبیه سازی این آسیب های استخوانی استفاده کردند و شکستگی به اندازه 8 میلی متر را در استخوان ایجاد کردند. سپس آن ها یک شکستگی را با یک داربست پلیمری که سلول های بنیادی روی آن کشت داده شده بود تیمار کردند. نتایج نشان داد که رشد استخوانی در این رت ها افزایش یافت. محققین در این مطالعه از دو منبع سلول های بنیادی استفاده کردند که شامل سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان و سلول های بنیادی مشتق از مایع آمنیوتیک بود. این سلول های بنیادی به میزان معناداری رشد استخوان و ویژگی های بیومکانیکی آن را بهبود بخشیدند. هشت هفته بعد از تیمار این داربست حاوی سلول های بنیادی، فاصله استخوانی ایجاد شده را پر کرد. استفاده از سلول های بنیادی که پروتئین سبز فلورسنس(GFP) را بیان می کردند نشان داد که سلول های بنیادی که در فرایند ترمیم شرکت کرده بودند همین سلول های بنیادی موجود روی داربست بودند و این سلول ها از منبع دیگری در بدن تامین نشده اند. این محققین امیدوارند که بزودی این روش را برای مطالعات انسانی نیز استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه