تاریخ انتشار: یکشنبه 25 بهمن 1394
تشکیل تیمی رویایی از محققین برای درمان سرطان مغز با استفاده از سلول های بنیادی

  تشکیل تیمی رویایی از محققین برای درمان سرطان مغز با استفاده از سلول های بنیادی

تیمی رویایی از بهترین محققین کانادایی دور هم جمع شده اند تا بتوانند با استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی، راهی را برای مبارزه با سرطان مغزی بسیار تهاجمی در کودکان و بالغین بیابند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، دکتر پیتر دریک، یک محقق و جراح اعصاب در بیمارستان تورنتو سرپرست این تیم تحقیقاتی خواهد بود که از تکنولوژی های پروفایل کردن مولکولی و ژنومی برای آنالیز سلول های بنیادی سرطان مغز استفاده خواهند کرد.

تومورهای مغزی کودکان و بالغین دارای شمار اندکی سلول بنیادی است که در برابر درمان ها مقاوم هستند و به طور پیوسته بازسازی کرده و منجر به رشد تومور و هم چنین عود مجدد تومور از درمان می شوند. دکتر دریک اولین محققی است که این سلول های بنیادی را در سال 2003 در تومورهای مغزی شناسایی کرد. وی می گوید که تیم ما آنالیزهای متعددی را روی این سلول های بنیادی سرطانی انجام خواهد داد تا بتواند اهداف دارویی مناسبی را برای بلوک کردن رشد کنترل نشده تومورها معرفی کند و سپس مطالعات بالینی جامعی را در سراسر کانادا برای یافتن داروهای موثر و بی خطر برای درمان این سرطان شروع خواهیم کرد. این تیم روی دو نوع تومور مغزی به نام گلیوبلاستوما در کودکان و بالغین و هم چنین فوسا اپندیموماس در نوزادان فوکوس خواهند کرد. در حال حاضر گزینه های درمانی موثری برای این دو نوع تومور مغزی وجود ندارد. این تیم تحقیقاتی متشکل از 12 محقق است که برای این پروژه چهار ساله 11.7 میلیون دلار کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه