PEA-15 ، سرطان کلیه
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 آذر 1390
نقش جدید پروتئین PEA-15 در رشد سرطان

  نقش جدید پروتئین PEA-15 در رشد سرطان

PEA-15 می تواند تشکیل تومور در سلول های کلیوی حامل جهش در ژن پیشبرنده سرطان ،H – RAS را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل ا medicalxpress،  یک مطالعه جدید ازمرکز سرطان دانشگاه هاوایی نشان می دهد که PEA-15 ، پروتئینی که پیش از این به عنوان کاهش دهنده رشد و متاستاز تومور تخمدان شناخته شده بود ، می تواند تشکیل تومور در سلول های کلیوی حامل جهش در ژن پیشبرنده سرطان ،H – RAS، را افزایش دهد.

انکوژن H - RAS در بسیاری از بدخیمی های انسان جهش می یابد  و گزارش های قبلی نشان داده که توانایی H - RAS به منظور کمک به ایجاد ، تکثیر و متاستاز این تومورها است.
در مقابل، گزارش شده که PEA-15 با مقاله با سیگنال های H - RAS تکثیر سلولی و متاستاز توموررا مهارمی کند.
گفته می شود که PEA-15 دارای پتانسیل درمانی امید بخشی برای سرطان تخمدان و پستان و در سرطان تخمدان  PEA-15 نشانه ای برای افزایش بقای بیمار است.

این مطالعه جدید، اولین یافته از اثر PEA-15 در تکثیر سرطان است و پیشنهاد می کند در استفاده از PEA-15 به عنوان درمان ضد سرطان باید محتاط بود. نتایج  این مطالعه در مجلهOncogene منتشر شده است.
دکتر Joe W. Ramos استادیار در مرکز سرطان دانشگاه هاوایی گفت : یافته های ما نشان دهنده مکانیزم شگفت آوری است که توسط آن PEA-15 می تواند H- RAS را درسلول ها به جای متوقف کردن افزایش دهد ، ما نشان دادیم که در یک سلول حاوی جهش RAS ، PEA-15 می تواند سرعت تشکیل توموررا در شرایط in vitro و در in vivo افزایش دهد.

در مقابل گزارش هایی که نشان دهنده عملکرد سرکوب کننده تومور PEA-15 است، Ramos گفت : این کشف نشان می دهد که بیان PEA-15 نیز می تواند باعث رشد تومورشود. آنچه ما در حال حاضر می دانیم این است که PEA-15  می تواند بسته به مسیرهای سیگنالینگی که در یک سلول توموری خاص فعال است تشکیل توموررا افزایش ویا مختل کند.
همانطور که اکثر سرطان ها از عوامل تعیین کننده سرنوشت بیمارهستند. PEA-15 ممکن است برای درمان برخی سرطان ها با ارزش باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه