تاریخ انتشار: شنبه 01 اسفند 1394
شناسایی مکانیسمی جدید که دلیل تکوین غیر طبیعی مغز است

  شناسایی مکانیسمی جدید که دلیل تکوین غیر طبیعی مغز است

اختلالات طیف اوتیسم(ASDs) گروهی از اختلالات رفتاری بسیار وراثتی هستند که نگرانی های فردی و عمومی زیادی را در جوامع ایجاد کرده اند. بیماران مبتلا به این اختلالات مشکلات ارتباطی، رفتارهای تکراری و چالش های اجتماعی متوسط تا شدیدی را نشان می دهند. در حال حاضر گزینه های درمانی و دارویی اندکی برای درمان موثر اختلالات طیف اوتیسم وجود دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، به منظور شناسایی و درک بهتر بیولوژی و مکانیسم های ایجاد کننده علایم ASD، محققین در مدرسه پزشکی Duke-NUS و انستیتو علوم اعصاب ملی سنگاپور(NNI) مکانیسم جدیدی را شناسایی کرده اند که به طور بالقوه ای تکوین غیر طبیعی مغز را به دلایل بروز ASD ربط می دهد.در این مطالعه، محققین نشان دادند که چگونه یک میکروRNAی ویژه مغز به نام miR-128 نقش مهمی را در تکوین غیر طبیعی مغز بازی می کند. اگرچه پیش از این مشخص شده بود که تنظیم بیان miR-128 در برخی بیماران مبتلا به اوتیسم به هم می خورد اما دلیل این امر به خوبی مشخص نبود.

این محققین نشان داده اند که miR-128 پروتئینی به نام PCM1 را هدف قرار می دهند که برای تقسیم سلول های پیش ساز عصبی(NPCs) حیاتی است. این سلول های پیش ساز عصبی طی تکوین اولیه مغز می توانند دو سرنوشت داشته باشند یا به صورت NPC باقی بمانند و متحمل خودنوزایی شوند یا این که به نورون تمایز یابند. تنظیم نامناسب PCM1 به وسیله تنظیم نادرست miR-128، تکوین مغز را مختل می کند و در نتیجه تغییراتی در اندازه مغز افراد مبتلا به ASDs رخ می دهد. این اولین بار است که محققین نشان می دهند که miR-128 مکانیسمی است که رفتار عصبی اولیه را طی تکوین مغز کنترل می کند. هدف قرار دادن این مکانیسم ممکن است جوابی برای تشخیص و درمان ASD ایجاد شده به دلیل تکوین غیر طبیعی مغز باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه