تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اسفند 1394
ارائه صورت حساب برای سرویس رایگان سلول های بنیادی خون بند ناف و اعتراض والدین در ایتالیا

  ارائه صورت حساب برای سرویس رایگان سلول های بنیادی خون بند ناف و اعتراض والدین در ایتالیا

برخی از والدین ایتالیایی که سه سال پیش نمونه خون بند ناف فرزندشان برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف از طرف بیمارستان Sant’Anna به سوئیس فرستاده شده بودند، اینک با صورت حساب 300 یورویی برای این خدمت مواجه شده اند و این امر اعتراض آن ها را در پی داشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، از سال گذشته بیمارستان Sant’Anna شروع به ذخیره سازی خون بند ناف نوزدانی کرده است که در این بیمارستان متولد می شوند و برای ارائه این خدمات از والدین مبلغ 300 یورو دریافت می کند. اما از سال 2008 تا سال گذشته، والدینی که به این بیمارستان مراجعه می کردند، در صورتی که قصد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادشان را داشتند، این خون بند ناف به صورت رایگان به سوئیس فرستاده می شد. اما هفته های گذشته زوج های زیادی با دریافت صورت حسابی از Sant’Anna که آن ها را موظف به پرداخت هزینه این ذخیره سازی خون بند ناف می کرد، شگفت زده کرد. یکی از این زوج ها می گویند: فرزند اول ما چند سال پیش متولد شد و  بیمارستان Sant’Anna با این ادعا که این فرایند کاملا رایگان است نمونه خون بند ناف فرزند ما را به سوئیس فرستاد. اما چند هفته قبل و برای تولد فرزند دوم ما، بیمارستان برای ارائه این سرویس درخواست مبلغ 300 یورو کرد تا نمونه را به سوئیس بفرستد. ما با وجود این که هزینه زیادی بود موافقت کردیم اما طولی نکشید که با صورت حساب دومی مواجه شدیم که مربوط به نمونه فرزند اول ما بود.

در حال حاضر قوانین موجود در ایتالیا اجازه ذخیره سلول های بنیادی برای استفاده شخصی را نمی دهد و تنها اهدای خون بند ناف به صورت رایگان، داوطلبانه و با کمک هزینه مالی صورت می گیرد که بعد از دریافت برای عموم در دسترس خواهد بود و ذخیره شخصی نخواهد بود.

در حال حاضر زوج های زیادی در این کشور اروپایی خواستار ذخیره سازی خون بند ناف فرزندشان هستند که به دلیل شفاف نبودن قوانین و بحث های مالی اغلب از این کار صرف نظر می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه