تاریخ انتشار: شنبه 15 اسفند 1394
جدیدترین سلول درمانی برای نابینایی

  جدیدترین سلول درمانی برای نابینایی

محققین بریتانیایی تکنیک موثری را برای درمان نابینایی وابسته به دژنراسیون ماکولا و با استفاده از سلول های بنیادی بالغ ارائه داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، محققین دانشگاه لندن از سلول های بنیادی چشم جنین برای جایگزینی لایه از سلول های چشمی آسیب دیده استفاده کرده اند. این محققین می گویند که پیش از این از این سلول های بنیادی برای درمان بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس، اوتیسم، آسیب مغزی و ... استفاده کرده اند و اینک در ادامه سلول درمانی بیماری های چشمی به دنبال درمان دژنراسیون ماکولا هستند. محققین این تکنولوژی و این سلول های بنیادی را در مورد رت و خوک تست کرده اند و به نتایج امیدوار کننده ای رسیده اند. در سلول درمانی که آن ها روی جاستین که یک نوزاد ده ماهه است انجام داده اند متوجه شده اند وی که تا پیش از این نابینا بود اینک قادر به دنبال کردن اشیاء است. وی می تواند نسبت به نور و روشنایی واکنش نشان دهد ولی قادر به دنبال کردن توپ نیست!.

در مطالعه ای تقریبا مشابه نیز محققین دانشگاه پیتزبورگ سلول های بنیادی را از قرنیه بالغ انسانی جمع آوری کردند و توانستند به کمک آن ها شفافیت قرنیه را در موشی که دچار تیرگی یا مه آلودگی(Cornea cloudy) بود، احیا کنند. این تکنولوژی می تواند مشکلات اخلاقی مبنی بر استفاده از سلول های بنیادی جنینی را برطرف سازد. در حال حاضر بیش از 1.4 میلیون نفر در آمریکا به دژنراسیون ماکولا مبتلا هستند و هرچه امید به زندگی در این کشور بالاتر می رود، افراد بیشتر به دنبال گزینه درمانی برای درمان نابینایی شان هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 16 اسفند,1394

پزشک مشاور

بهزادمحمدی@: <br />با سلام <br />جدید ترین اخبار کار شده در این زمینه (در سراسر مراکز تحقیقاتی) از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

شنبه, 15 اسفند,1394

بهزادمحمدی

باسلام لطفا اگه درباره نابینایی چشمی بدلیل تومور خوشیم مغزی داشتید مارو در جریان بزارید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه