تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 اسفند 1394
دیدگاه هایی در مورد سلول های بنیادی خونی مشتق از سلول های بنیادی مهندسی شده

  دیدگاه هایی در مورد سلول های بنیادی خونی مشتق از سلول های بنیادی مهندسی شده

محققین در مدرسه پزشکی Icahn در مونت سینای، سلول هایی را در جنین های موش شناسایی کرده اند که پیش سازهایی برای سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعات گذشته، محققین سلول های پوست موش را در آزمایشگاه به سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز بازبرنامه ریزی کرده بودند. اما در این مطالعه جدید آن ها سلول پیش سازی را در جفت و جنین موش شناسایی کرده اند که در شرایط آزمایشگاه می تواند به سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز بالغ شود. این مطالعه که تحت عنوان Hematopoietic Reprograming In Vitro Informs in Vivo Identification of Hemogenic Precursors to Definitive Hematopoietic Stem Cells”  در مجله Development Cell به چاپ رسیده است ثابت می کند که فرایند بازبرنامه ریزی می تواند برای به عقب و یا جلو بردن برنامه تکوینی سلول های خونی مورد استفاده قرار گیرد.

برای بسیاری از بیمارانی که از بیماری های خونی مانند لوکمیا، لنفوما، مولتیپل میلوما و ... رنج می برند، پیوند سلول های بنیادی می تواند امیدی بزرگ برای زندگی باشد. در نتیجه مطالعات زیادی صورت می گیرد تا بتوانند مقادیر زیادی از سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز را در آزمایشگاه تولید کنند. در این میان برای رسیدن به چنین هدفی باید از جزئیات کامل چگونگی تکوین سلول های خونی با خبر بود و همان طور که گفته شد به نظر می رسد که محققین در مونت سینای توانستند با شناسایی سلول های پیش ساز خونی در جنین و جفت، تولید و تکوین طبیعی سلول های بنیادی خونساز را شبیه سازی کنند و مقادیر انبوهی از این سلول ها را تولید کنند. این تکنولوژی می تواند منبع متفاوت اما ارزشمندی از سلول های بنیادی خون ساز را در اختیار محققین و پزشکان قرار دهد. این تیم جفت و جنین های موشی را برای وجود این سلول های پیش ساز آنالیز کردند و بعد از اثبات وجود آن ها و جداسازی، آن ها را به سلول های بنیادی خونی یا سلول های بنیادی/پیش ساز خونساز تمایز دادند.این سلول ها این قابلیت را دارند که برای سلول درمانی بیماری های خونی مورد استفاده قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه