تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اسفند 1394
کیتی که به مادران کمک می کند خون ارزشمند بند ناف را ذخیره کنند

  کیتی که به مادران کمک می کند خون ارزشمند بند ناف را ذخیره کنند

برای اهدای خون بند ناف غنی از سلول های بنیادی که در زمان تولد بدست می آید، نیاز به تمهیدات و هماهنگی هایی است که معمولا زمان بر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، مرکز پزشکی دانشگاه Duke درصدد است که کیت جمع آوری خون بند نافی را برای مادرها و پزشکان ارائه دهد که این زمان بندی را برای آن ها به حداقل برساند. به لطف این کیت بلافاصله بعد از رسیدن مادر به نزدیک ترین بیمارستان و انجام زایمان، خون بند ناف جمع آوری شده، بسته بندی شده و سریعا بدون هیچ هزینه ای به بانک خون فرستاده می شود و دیگر نیازی به وقت گذاشتن و وجود تجربه پزشک برای جمع آوری این خون نیست. محققین این مرکز امیدوارند که آسانتر شدن فرایند اهدای خون به وسیله این کیت، موجی از استقبال را بین مادران به راه بیاندازد و در نتیجه ذخیره مناسبی از خون و سلول های بنیادی در بانک های خون بند ناف بوجود آید که به درمان بیماری های مختلف کمک کند.

در حال حاضر مرکز ذخیره خون بند ناف Duke، سالانه بیش از 750000 دلار صرف تجهیز کردن مرکز می کند و اگر در این میان اهداکنندگان نیز در فاصله زیادی از مرکز قرار داشته باشند، این امر کار را مشکل تر می کند و هزینه ها را افزایش می دهد. این کیت جدید که بدون دریافت هیچ هزینه ای برای مادران ارسال می گردد به صورت یک جعبه کنترل کننده دما است که همه فرم های لازم برای توافق بین مادر و مرکز و هم چنین مواد مورد نیاز با جمع آوری خون را با خود دارد و می تواند هزینه ها را تا حد زیادی پایین بیاورد. هزینه این کیت برای خود مرکز حدود 350 تا 400 دلار خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه