تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1395
تکنولوژی سه بعدی برای غنی سازی سلول های عصبی انسانی برای پیوند به مغز

  تکنولوژی سه بعدی برای غنی سازی سلول های عصبی انسانی برای پیوند به مغز

انستیتو ملی سلامت بودجه ای را در اختیار محققین قرار داده است تا ریز داربست سه بعدی را طراحی کنند که بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی به نورون ها را افزایش می دهد و رشد ارتباطات عصبی را حمایت می کند و انتقال سیگنال های الکتریکی را مقدور می سازد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، تزریق این شبکه از سلول های عصبی انسانی دارای عملکرد، در مقایسه با تزریق سلول های منفرد، به طور معناداری بقای نورون ها را بعد از پیوند به مغز موش ها افزایش می دهد. این پلت فرم جدید و امیدوار کننده ای است که پیوند نورون ها را میسر می سازد و آن را درمانی موثر برای طیف وسیعی از اختلالات تحلیل برنده عصبی انسانی معرفی می کند.

در این مطالعه جدید زیست شناسان سلول های بنیادی و مهندسی زیست مواد در دانشگاه روتگر و نیوجرسی، سیستمی را طراحی کرده اند که انتقال سلول های عصبی را از جایگاه ایمپلنت به بافت مغزی میزبان میسر می سازد. در این مطالعه محققین از فیبرهای پلی مری با ضخامت ها و تراکم های مختلف استفاده کردند. سلول های بنیادی مورد استفاده نیز، سلول های بنیادی پرتوان القایی بودند که از می توانند به راحتی از پوست افراد تولید شوند. محققین با وارد کردن پروتئین NeuroD1 به این سلول های بنیادی پرتوان القایی آن ها را به نورون تمایز دادند. برای تست زیستایی نورون های کشت داده شده روی داربست بعد از پیوند، آن ها ریز داربست هایی را طراحی کردند که به اندازه کافی برای تزریق به بافت مغزی موش ها با استفاده از سوزن هیپودرمیک کوچک بودند. آن ها داربست های حاوی نورون های انسانی را به بخش هایی از مغز تزریق کردند و نتایج آن را با تزریق سوسپانسیون سلولی به مغز مقایسه کردند. نورون ها روی داربست ها در مقایسه با روش سوسپانسیون سلولی زیستایی بهتری داشتند. هم چنین این داربست ها فرارشد عصبی و فعالیت الکتریکی آن ها را افزایش می دهد. در واقع میزان بقای نورون ها روی این داربست ها در زمان پیوند، 40 برابر روشی است که از سوسپانسیون سلولی استفاده می کند. این محققین براین باورند که روشی که آن ها با ترکیب علم مهندسی و زیست شناسی سلول های بنیادی ابداع کرده اند می تواند در آینده ای نزدیک منجر به درمان بیماری های تحلیل برنده عصبی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه