تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 آذر 1391
هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران برگزار می شود

  هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران برگزار می شود

هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران در تاریخ 30 آذر و 1 دی ماه در سالن همایش های بین المللی رایزن برگزار می شود.
امتیاز: Article Rating

 

 

هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران در تاریخ 30 آذر و 1 دی ماه با حضور پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های رایزن تهران برپا می شود .

به گزارش بنیان، این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای گروهای مختلف از جمله رادیوتراپی انکولوژی ، هماتولوژی انکولوژی اطفال و بزرگسالان ، جراحی ،پاتولوژی،رادیولوژی،ارولوژی، ریه و غدد است.

لازم به ذکر است ثبت نام این همایش رایگان و از طریق سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد .

محمدرضا میر، دبیر این انجمن در این باره گفت: هدف از برپایی این همایش، ارتقای سطح علمی دانش متخصصان شاغل در بخش سرطان و ارایه آخرین روش‌های درمانی و پیشرفت‌های انجام شده در زمینه تشخیص و درمان بیماری سرطان است.

وی خاطرنشان کرد که سرطان سینه در دنیا و ایران رو به افزایش است و بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در کتاب ثبت سرطان نیز ارایه شده است، سن متوسط مراجعه کنندگانی که در سال 1387 برای درمان سرطان سینه به مراکز درمانی کشورمان مراجعه کرده اند، حدود 10 سال کمتر از دیگر کشورها است.

دبیر انجمن سرطان ایران گفت: در 20 سال اخیر درمان سرطان سینه تحول بسیار یافته و از درمان‌های تهاجمی که در بیشتر موارد منجر به برداشتن کامل سینه می‌شد به جراحی‌های کوچک با حفظ عضو بیمار و افزایش طول عمر رسیده است.

میر با اشاره به اینکه معاینه بالینی از سوی پزشک معالج یکی از ارکان‌های اصلی تشخیص سرطان به شمار می‌رود، افزود: به کمک معاینه و ابزارهای تشخیصی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی و ام آر آی می توان به تشخیص زودرس این بیماری رسید و برای درمان به موقع آن اقدام کرد.

به گزارش ایرنا وی گفت: باید مراکز مشاوره ژنتیک برای بررسی ژن‌های عامل سرطان سینه در مراکز پزوهشی درمانی ایجاد شود زیرابا شناسایی افرادی که اقوام درجه یک آنان مبتلا به سرطان سینه هستند و انجام معاینات دقیق از آنان می توان در تشخیص زودرس و نجات جان بیماران گام‌های مثبتی برداشت.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه